محمود رضا رحمتیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مواد معدنی زیربنای اقتصاد و صنعت هر جامعه را تشکیل داده و بشر نیز در طول تاریخ، برحسب نیازمندی‌ها و شناخت خود از این نوع مواد استفاده کرده است.

وی افزود: بخش معدن از عمده‌ترین بخش‌های تأمین‌کننده مواد اولیه صنایع محسوب شده و ذخایر غنی مواد معدنی به عنوان یک امکان بالقوه می‌تواند نقش اساسی را در توسعه صنعتی استان و کشور ایفا کرده و راهگشای بسیاری از معضلات خودکفایی صنعتی کشور باشد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: بخشی از اختیارات شورای عالی معادن کشور به شورای معادن استان‌ها تفویض شده که استاندار به عنوان رئیس این شورا و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر، مسائل مربوط به معادن را پیگیری می‌کنند.

وی در ادامه به موضوع انتزاع معادن اشاره کرد و گفت: انتزاع معادن در سه حالت صورت می‌پذیرد که انصراف بهره بردار، پایان مهلت و اعتبار معدن و پایان رسیدن ذخیره معدن هستند.

رحمتیان بیان کرد: در جلسه شورای معادن استان سیستان و بلوچستان انتزاع ۳ معدن و سلب صلاحیت ۲ معدن با رأی قاطع و حداکثری اعضا مورد تصویب قرار گرفت و درخواست برداشت جهت پروژه‌های عمرانی نیز با موافقت اعضا به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: در طی جلسات گذشته شورای معادن استان سیستان و بلوچستان به چند معدن غیر فعال مهلت فعالیت مجدد داده شد و در این جلسه مقرر شد در صورتی که این معادن نتوانسته‌اند مجدداً فعال شوند خلعیت صادر و معادن از طریق مزایده به بهره برداران و سرمایه گذاران واقعی واگذار شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان بیش از ۳۸۰ معدن دارای پروانه بهره برداری دارد و مس، آنتیموان، طلا، سیلیس، سنگ‌های تزئینی، سنگ آهن، کرومیت، تیتانیوم از جمله مواد معدنی کشف شده در این استان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.