مهرداد جهاندیده روز چهارشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس طی مکاتبه انجام شده با واحدهای اجرایی، حضور و غیاب اثر انگشتی مقرری بگیران بیمه بیکاری که بعضاً توسط کاریابی‌ها و ادارات اجرایی صورت می‌گرفت متوقف و مقرر شد تا پایان سال به صورت سنتی (امضا ) و با برنامهریزی و تصمیم توسط مدیران کل اجرایی و با حداقل زمان در نظر گرفته شده صورت گیرد.
وی ادامه داد: تمامی جلسات مجامع اعم از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تا بیستم فروردین متوقف شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تشکیل جلسات رسیدگی هیات‌های تشخیص و حل اختلاف از روز شنبه مورخ دهم اسفند به مدت یک هفته متوقف شد که در صورت استمرار این توقف متعاقباً اعلام خواهد شد .
وی خاطرنشان کرد: تمامی کلاس‌های آموزشی عمومی و تخصصی ایمنی نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد.
جهاندیده ادامه داد: همچنین در راستای تامین وسایل حفاظت فردی مناسب برای بازرسان کار استان و تشدید نظارت بر کارگاه‌ها، ترتیبی اتخاذ شد تا  وسایل حفاظت فردی از قبیل دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز کارگران و همچنین ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کارفرمایان ابلاغ شد و در صورت اشاعه ویروس مذکور در سطح استان و لزوم کاهش ساعات کار کارگران در محیط کار و یا احساس ضرورت تغییر در زمان شیفت کاری آنان به عنوان اقدام پیشگیرانه و کاهش مواجهه کارگران، با هماهنگی کمیسیون کارگری موضوع را بررسی و در مرحله اول با توافق کارگر و کارفرما و در مرحله بعد با تصویب این کمیسیون اقدامات لازم بعمل آید.
رییس شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان افزود: با دستور مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی تمامی دفترچه‌های درمانی که تاپایان بهمن اعتبار دارند را بدون نیاز به مراجعه به شعب سازمان یا کارگزاری‌ها تا پایان فروردین ۱۳۹۹ تمدید اعتبار کرد.
وی گفت: همچنین به منظور کاهش استرس و اضطراب هموطنان از بیماری" کرونا " و کاهش خروج مردم از منزل، سامانه تلفنی ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۰ به صورت رایگان مشاوره روانشناسی می‌دهد.
جهاندیده اظهار داشت: فرایند ثبت نام در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصلاح و تا اطلاع ثانوی، اخذ اثر انگشت از متقاضیان ثبت نام در این صندوق، حذف شد. همچنین در حوزه فرایندهای بیمه‌ای با برقراری امکان دریافت آنلاین شناسه و پرداخت غیرحضوری حق بیمه، به بیمه‌شدگان متقاضی تمدید اطلاع‌رسانی شده است که می‌توانند بدون مراجعه حضوری، نسبت به واریز حق بیمه و تمدید سوابق خود اقدام کنند.
وی گفت: خدمات غیر حضوری بانک های رفاه کارگران، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید در استان نیز مطابق سیاست‌های ابلاغی ستاد مرکزی آنها در این مدت به شهروندان ارائه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.