رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنارک روز پنجشنبه با اشاره به اجرای طرح سرشماری پرندگان مهاجر گفت: همه ساله در فصل سرما مهاجرت پرندگان از نقاط سردسیر به نقاط گرمسیر بویژه زیستگاه‌های شهرستان کنارک شروع و در بسیاری از سایت‌ها و زیستگاه های این شهرستان مستقر می شوند. 

حسن ذاتی‌کیخا افزود: زیستگاه های متنوع موجود در سواحل شهرستان کنارک شامل سواحل جزر و مدی، جنگل های مانگرو، زیستگاه های دریایی، کوهستانی و صخره ای مأمنی مناسب را برای زمستان گذرانی جمعیت های مختلف پرندگان مهاجر فراهم کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی های دیماه و اوایل بهمن در این شهرستان و ورود سیلاب و ایجاد برکه های آب، جمعیت پرندگان در منطقه پخش شده که کار سرشماری آنها را برای محیط بانان و کارشناسان محیط زیست مشکل کرده است. 

رییس اداره حفاظت محیط زیست کنارک اظهارداشت : با توجه به  دسترسی بسیار سخت به برخی از مناطق این شهرستان پس از سیل بیش از ۷۰ درصد زیستگاه‌های پرندگان آبزی و کنارآبزی پایش و بیشترین جمعیت مشاهده شده مربوط به جمعیت باکلان بزرگ، انواع کاکایی و پلیکان پاخاکستری بود.

وی گفت: مهاجرت پرندگان فرصت مناسبی را برای علاقه‌مندان به پرنده‌ نگری فراهم می‌آورد تا برای مشاهده پرندگان به صورت حرفه‌ای اقدام کنند و این منطقه در فصل زمستان به یکی از قطب‌های پرنده‌ نگری تبدیل می‌شود و این موضوع می تواند زمینه ساز رونق صنعت گردشگری طبیعی در این شهرستان باشد.

شهرستان ساحلی کنارک از توابع استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی بندر چابهار در ساحل دریای مکران (عمان) قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.