سید رفیع حسینی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی چند کشور بویژه ۲ کشور نیازمند به خدمات بهداشتی درمانی، ظرفیت بسیار خوبی برای پذیرش بیماران خارجی دارد که برای افزایش تعداد بیماران خارجی ضروری است پیگیری‌های لازم برای صدور ویزای این افراد از سوی استانداری و وزارت امورخارجه انجام شود.
وی افزود: ۸۵ درصد بیماران پذیرش شده خارجی این مدت در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را اتباع کشور افغانستان تشکیل می‌دهند.

مسوول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: اتباع کشورهای پاکستان، عمان، امارات، عراق و قطر از دیگر بیماران خارجی بیمارستان‌های این دانشگاه در این مدت بوده‌اند.

وی بیان کرد: سه بخش گردشگری سلامت، تندرستی و درمانی از جمله ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ارزشمند و بی‌نظیر سیستان و بلوچستان است که می‌تواند زمینه ساز جذب توریست و رونق و توسعه منطقه شود.
حسینی تاکید کرد: این استان پهناور با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی کشورهای افغانستان، پاکستان، حوزه دریای عمان و وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌های متعدد، مرکز بزرگ چشم پزشکی و از همه مهمتر نیروهای متخصص و فوق تخصص آمادگی جذب توریست در سه بخش گردشگری سلامت را دارد و می‌تواند دروازه ورودی و خروجی مهمی برای این حوزه باشد.
وی افزود: چشم پزشکی، انکولوژی و رادیوتراپی، درمان ناباروری، جراحی پلاستیک و ترمیمی، گوش و حلق و بینی، تشخیص قبل از تولد تالاسمی، تحقیق و درمان بیماری‌های عفونی و گرمسیری از مهمترین محورهای توسعه گردشگری سلامت در این دانشگاه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.