مجید فیاضی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشاورزان ایرانشهری بیش از ۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت محصول خیار گلخانه‌ای اختصاص داده‌اند به طوریکه نسبت به پارسال پنج درصد افزایش یافته است. 
وی افزود: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا موجب شده کشاورزان هر سال سطح زیرکشت خیار گلخانه‌ای را افزایش دهند.
مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: از هر هکتار گلخانه های ایرانشهر به طور متوسط ۱۵۰تن خیار برداشت می شود این در حالیست که در فضای باز در هر هکتار ۵۰ تن خیار تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه خیار گلخانهای ایرانشهر علاوه بر سیستان و بلوچستان به نقاط دیگر کشور نیز عرضه میشود افزود: کشت این محصول از مهرماه سال گذشته آغاز و برداشت آن که پس از گذشت یک دوره ۴۰روزه آغاز می شود تا اردیبهشت امسال ادامه دارد.
فیاضی اظهار داشت: بیش‌از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در تولید و عرضه خیار گلخانه ای در شهرستان ایرانشهر مشغول بکار هستند. 
به گزارش ایرنا کشت محصول خیار گلخانه ای در ایرانشهر برای نخستین بار به صورت آزمایشی در سطح ۲هکتار در سال ۱۳۷۸صورت گرفت که در پی آن با توجه به سوددهی خوب این محصول کشاورزان هر سال سطح زیر کشت آن را افزایش دادند.
شهرستان ایرانشهر با ۳۰هزارهکتار زمین های زراعی و باغی به عنوان قطب کشاورزی استان سیستان و بلوچستان مطرح است به طوریکه بیش از ۱۷هزار نفر در این بخش مشغول بکار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.