محمد انور هاشم‌زهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آلاینده‌های ناشی از حمل و نقل و صنایع و حرکت شن‌های روان بر اثر خشکی تالاب های منطقه از عوامل مهم ایجاد آلودگی هوا در محیط های شهری و صنعتی هستند که سلامتی مردم را به خطر انداخته است.

وی گفت: به همین منظور ایستگاه‌ها و سامانه‌های پایش لحظه‌ای و کیفی آلودگی هوا جهت اعلام وضعیت لحظه‌ای کیفیت هوای مناطق مختلف راه‌اندازی شده و این امر امکان آن را فراهم می‌سازد تا مردم بتوانند اطلاعات شاخص آلودگی هوای نزدیک محل زندگی خودشان و یا آلودگی ایجاد شده در صنایع گوناگون را مشاهده کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر افزود: به دلیل ضرورت جلوگیری و کاهش خطرهای ناشـی از آلودگی هوا، آگاهی مناسب از جوانب مختلف این مساله از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی بیان کرد: داده‌هـای کیفی هوا که به کمک ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها تهیه می‌شوند برای انجام مطالعات و تصمیم گیری در مورد کاهش و کنترل آلودگی هوا به عنوان عنصر کلیدی به حساب می‌آیند به همین دلیل احداث ایستگاه‌های جدید و جانمایی دقیق آنها اهمیت چشمگیری دارد.

هاشم‌زهی گفت: جانمایی ایستگاه پایش ذرات محیطی هوا در ایرانشهر نیز به نحوی انتخاب شده که مناطق در معرض گرد و غبار بتوانند از آن بهره‌مند شوند و این ایستگاه با قابلیت سنجش غلظت آلودگی‌ هوا و صنعت بصورت لحظه‌ای، قابلیت اندازه‌گیری پارامترهای شاخص هوا را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.