آذین بندی و چراغانی بلوارها و میادین و برگزاری مراسم شاد فرهنگی و هنری به مناسبت دهه مبارک فجر چهره شهر چابهار را با نشاط و پر جنب و جوش کرده است.

راه‌اندازی و کلنگ‌زنی ۸۲ پروژه عمرانی، آموزشی، بهداشتی، منابع طبیعی، برق و کشاورزی ویژه دهه مبارک فجر با اعتبار بیش‌از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار بر شادی مردم افزوده است.

حضور مسوولان در مناطق مختلف برای افتتاح ۷۱ پروژه با اعتبار بیش‌از ۷۳ میلیارد تومان و کلنگ زنی ۱۱ پروژه با اعتبار بیش‌از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و بررسی مسائل و مشکلات مردم مورد استقبال اهالی شهر و روستاهای چابهار قرار گرفته است.

غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با امامان جمعه و خانواده شهدا، برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر در چابهار است.

به گفته فرماندار شهرستان ویژه چابهار؛ دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است و باید در این زمینه تمامی ادارات به بهترین شکل ممکن عملکرد خودشان را به مردم بازگو کنند.

برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای چابهار 

 مسوولان ادارات شهرستان چابهار با حضور بر مزار شهدا و ذکر فاتحه و غبارروبی و عطرافشانی یاد و خاطره رشادت ها و دلاوری های این عزیزان را گرامی داشتند.

دیدار با خانواده معظم شهدا به مناسبت دهه مبارک فجر در شهرستان چابهار

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار در دیدار با خانواده شهدا گفت: خون شهیدان والا مقام مایه قوام و ثبات درخت انقلاب است.

رحمدل بامری افزود: دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان عملکرد دولت و دیدار با خانواده معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم و بررسی مسائل و مشکلات آنان است. 

فرماندار در دیدار با خانواده محترم شهدا ضمن اهدا لوح تقدیر و تجلیل و تکریم، از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفته و دستورات لازم را برای  مساعدت ویژه صادر کرد.

افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری چابهار در ایام الله دهه فجر

شهردار چابهار گفت: به لطف خداوند و به یمن این ایام مبارک شهرداری چابهار از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، تملک دارایی استانی و ملی و اعتبارات جاری شهرداری  پروژه های عمرانی بالغ بر هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و خرید ماشین آلات خدمات شهری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  محقق کرده است. 

محمدیونس حقانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای انقلاب و با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت:  در طول سالهای پس از انقلاب و با نگاه ویژه دولتمردان به چابهار و با تلاش مسوولان خدمات مختلفی در حوزه عمرانی و زیرساختی انجام شده و دستاورد و خدمات بزرگی نصیب مردم این منطقه شده است که امیدواریم با لطف دولتمردان این اقدامات و خدمت رسانی شایسته به مردم استمرار داشته باشد.

جشنواره فرهنگی - هنری طلوع فجر بمناسبت ایام الله دهه فجر 

جشنواره فرهنگی - هنری طلوع فجر در پارک بانوان با مشارکت ادارات مختلف برگزار شد و برنامه های متنوعی برای کودکان و بانوان به اجرا درامد.

 دوره گذر مهارت پلیواردوزی برای بانوان توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای، برگزاری جنگ شادی و گریم صورت کودکان با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره غذا و اهدای جوایز از دیگر برنامه های اجرا شده این جشنواره بود.

پاکسازی ساحل دریابزرگ بمناسبت دهه مبارک فجر

 شهرداری و شورای اسلامی شهر چابهار با مشارکت اداره ورزش و جوانان،  شرکت پیشقدم، شرکت آرمان جنوب و شبکه بهداشت و درمان ساحل دریا بزرگ را پاکسازی کرده و با اهدا کارت هدیه به ۳۰ نفر از کارگران از آنان تقدیر بعمل آورد.

برگزاری نشست روشنگری و فرهنگ انقلابی ویژه دانشگاهیان دانشگاه دریانوردی چابهار

جانشین سپاه چابهار در نشست "روشـنگری و فرهـنگ انقلابی" ویژه دانشگاهیان دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا به درختی تنومند تبدیل شده است و علی رغم فشارهای دشمنان، تحریم همه جانبه و جنگ اقتصادی، هر روز شاهد پیشرفت کشور در عرصه های مختلف هستیم.

سرهنگ پاسدار م ملایی تصریح کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) با ایجاد وحدت بین آحاد جامعه و با تأثیر پذیری از تاریخ و فرهنگ اسلامی، در از بین بردن رژیم ستم شاهی و بستر سازی برای حرکت نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب نقش اصلی و اساسی را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه بازخوانی آرمان ها، ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی مهم ترین راه مقابله با توطئه ی دشمنان در تفرقه افکنی هاست، خاطر نشان کرد: ایام الله دهه ی فجر فرصت مغتنمی است تا با برگزاری نشست های روشنگری و بصیرت افزائی، با حفظ وحدت و همدلی بیش از پیش، مسیر پر افتخار انقلاب اسلامی را با انگیزه و توانی مضاعف، طی کرد.

موضوعات سیاسی روز منطقه و جهان، هوشیاری و آگاهی در فضای مجازی، سواد رسانه‌ای، راهکارها و عوامل مؤثر برای عبور از بحران ها از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی جام سپهبد شهید قاسم سلیمانی در بندر چابهار

دبیر کمیته ورزش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی جام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به مناسبت دهه فجر در بندر چابهار در ۲ بخش مردان و بانوان و همه رده های سنی در سالن چند منظوره، استخر و زمین ساحلی مجموعه ورزشی کوی مسکونی بندر چابهار برگزار شد

 حمیدرضا بنی‌صدر افزود: شرکت کنندگان در مسابقات دهه فجر در رشته های فوتسال، والیبال ساحلی، شنا، قایقرانی، تیراندازی اهداف پروازی، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، بدمینتون، شطرنج، دوومیدانی و ورزش های همگانی شامل طناب کشی، فوتبال دستی و دارت رقابت کردند.

 دبیر کمیته ورزش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دهه مبارک فجر، استعدادیابی به منظور تشکیل تیم های مختلف ورزشی بندر چابهار برای شرکت در مسابقات استانی و کشوری، ایجاد و ترویج روحیه نشاط و شادابی در بین شرکت کنندگان را از دیگر اهداف برگزاری این رقابت ها اعلام کرد.

تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه دریانوردی چابهار با شهدا و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با شهدا و آرمانهای انقلاب گفت: خون شهیدان عامل بقا و ماندگاری نظام اسلامی است و همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید همواره در مسیر اهداف شهدا حرکت همراه با بصیرت داشته باشیم تا نسل های آینده ادامه دهنده راه شهدا باشند که این مهم انقلاب را از توطئه های مختلف حفظ خواهد کرد.

حجت الاسلام "علی دین پرور" تصریح کرد: برای حضرت امام خمینی (ره) مشخص بود که به ما کلمه "ما می توانیم" را آموخت و در عمل نشان دادند و همواره تاکید داشتند که شما می توانید با توکل بر خدا، با دست خالی کارهای بزرگی را انجام دهید و خداوند افرادی را که اهل مقاومت و ایستادگی باشند یاری خواهد کرد.

وی ادامه داد : اگر حضور و مشارکت افراد دلسوز و پایبند به نظام و انقلاب در امور مهم کم رنگ شود این انقلاب نیز همانند تمام انقلاب های دیگر، به حاشیه خواهد رفت و امروز به برکت خون مقدس شهدا و رهنمودهای حکیمانه رهبری معظم انقلاب شاهد هستیم انقلاب اسلامی از گرداب هایی پرپیچ و خم، با اقتدار و سربلندی خارج می شود.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار بیان کرد: باید کارهایی که در قبال آنها مسوولیت داریم را به درستی انجام دهیم و قانون را بصورت کامل اجرا و هرچقدر که می توانیم نسل جدید را با آرمانهای امام و انقلاب بیشتر آشنا کنیم.
وی افزود: در انتخابات پیش رو باید با شناخت درست، افرادی را انتخاب کنیم که روحیه استکبار ستیزی و مستضعف نوازی داشته باشند و از انتخاب افراد وابسته که بخواهند دست به سمت استکبار جهانی دراز کنند، باید پرهیز کنیم.

در ادامه این مراسم دانشگاهیان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با حضور بر مزار شهدای گمنام دانشگاه ضمن قرائت فاتحه و عطر افشانی، با آرمان های شهدا، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تجدید میثاق کردند.

برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی در روستای کمب چابهار 

جشنواره بازی های بومی محلی مناطق آسیب پذیر بخش مرکزی روستای کمب شهرستان چابهار، با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان، دهیاری و شورای اسلامی روستای کمب و هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی شهرستان در رشته های ( بازاری، طناب کشی ، الختر ( کپگی ) و تیر کمان سنتی) برگزار شد.

دیدارهای مسوولان چابهار در ایام الله دهه فجر 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار در دیدار با فرمانده سپاه چابهار اظهار داشت: طبق فرمایش رهبری، سپاه پاسداران حافظ و پاسدار انقلاب است و ما امیدواریم توفیقی حاصل شود در سنگر دانشگاه در خدمت مجموعه عظیم سپاه و بسیج باشیم و سعی و تلاش کنیم بنیه علمی دانشگاه را ارتقا داده و آن را در اختیار جامعه و کشور قرار دهیم.

 دکتر حبیب پیری افزود: امیدواریم با کمک و یاری شما بسیجیان و پاسداران عزیز بتوانیم به هدف های بلند علمی،فرهنگی و پژوهشی دانشگاه دست یابیم و با همکاری بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و کارکنان برنامه های علمی و فرهنگی تاثیر گذاری در سطح دانشگاه و شهرستان اجرا کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار نیز ضمن اظهار خوشحالی از تعامل خوب دانشگاه آزاد اسلامی با سپاه پاسداران بیان داشت:سپاه پاسداران دارای ابعاد مختلفی از قبیل نظامی و فرهنگی می باشد، بازوی فرهنگی این نهاد، بسیج است و مایه مباهات است که واحد چابهار  همکاری بسیار مناسبی با حوزه های مختلف بسیج دانشجویی، کارکنان و اساتید دارد.

سرهنگ پاسدار محمدعلی‌ پوراحمدیان دغدغه های فرهنگی دانشگاه و سپاه را مشترک دانست و افزود: از ظرفیت فرهنگی بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی می بایست برای اعتلای نظام و انقلاب استفاده نمود. و از مهمترین وظایف دانشگاه این است که نیروی لازم برای آینده نظام و انقلاب را پرورش دهد و سپاه پاسداران تمامی توان خود را برای کمک به دانشگاه در این زمینه به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.