سیدمرتضی بختیاری روز سه‌شنبه در بازدید از مناطق سیلزده چابهار اظهار داشت: این کمک‌ها در قالب پنج محموله ضروری برای سیلزدگان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ارسال و توزیع شده است.

وی افزود: بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب اخیر خسارت جدی به بیش‌از ۳۵۰ روستای چابهار وارد کرد و علاوه بر آسیب دیدگی چهار هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی زیرساخت‌های راه، آب، برق و تلفن نیز خسارت جدی دید.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: از روزهای اول سیلاب کمیته امداد در مناطق مختلف حضور داشته و کاروان کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان شامل پنج محموله شامل پتو، آب معدنی، لوازم خانگی، سبد غذایی، پوشاک، لوازم بهداشتی و دیگر اقلام مصرفی برای مددجویان و نیازمندان مناطق سیل‌زده ارسال و تحویل شده است.

وی تصریح کرد: سیلاب خسارت‌های جدی به واحدهای مسکونی وارد کرده و در این زمینه دولت، کمیته امداد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان، قرارگاه سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا هرچه زودتر خدمات لازم به مردم مناطق سیلزده ارائه شود.

بختیاری بیان کرد: امروز همزمان با دهه فجر چندین پروژه در سطح شهرستان چابهار افتتاح شد که بخشی از این پروژه‌ها مربوط به سفر با برکت رهبر معظم انقلاب و حمایت‌های دفتر ایشان بوده است.

وی بازدید از مسکن ۶ هزار واحدی مددجویان کمیته امداد و توزیع کمک‌ها را از جمله اهداف سفر خود به مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان وفرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: نیاز است دستگاه‌های اجرایی به بازسازی خانه‌ها، ترمیم زیرساخت‌ها و هرگونه کمک نقدی  و غیرنقدی را به مردم سیلزده انجام دهند.

رحمدل بامری افزود: بیش‌از ۳۰۰ روستای شهرستان چابهار بصورت سیار آبرسانی می‌شوند که نیاز فوری خانورهای آسیب دیده از سیلاب تامین و تحویل تانکرهای ۵۰۰ تا ۲ هزار لیتری بستگی به جمعیت خانوارهاست تا بتوانند آب مورد نیاز را ذخیره و مصرف کنند.

وی بیان کرد: چابهار در تمام سرانه‌های موجود مانند راه، آموزش، بهداشت، آب آشامیدنی و ورزشی در پایین‌ترین سطح قرار دارد و با توجه به جاری شدن سیلاب در این شهرستان اوضاع کنونی بدتر هم شده است.

فرماندار چابهار اظهار داشت: برای مثال سرانه جاده روستایی و بین شهری در چابهار ۲۵ درصد بود که با جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های موجود به ۱۱ درصد رسیده است.

وی گفت: براساس اطلاعیه‌های هواشناسی ۳۰ الی ۱۲۰ میلی‌متر بارش باران پیش‌بینی شده بود ولی بارندگی‌ها در بالادست به ۲۳۰ میلی‌متر رسید که بالای ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از رودخانه کاجو قصرقند و باهوکلات و سرباز به طرف چابهار سرازیر شد.

بامری با اشاره به اینکه سیل بیش‌از  ۳۵۰ روستا را درگیر خود کرده بود، خاطرنشان کرد: تخریب زیرساخت‌ها از یک طرف ناراحتی و مشکلاتی را برای مردم ایجاد و از طرف دیگر امدادرسانی و حضور به موقع مسوولان سبب رضایتمندی مردم شد.

فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: سیلاب بیش از هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های چابهار  خسارت وارد کرده که نیاز است هر چه سریعتر جبران شوند.

سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور بررسی وضعیت خدمات رسانی به مددجویان و نیازمندان مناطق سیل‌زده و روند ساخت ۶ هزار واحد مسکن مددجویان تحت حمایت به شهرستان چابهار سفر کرد.

 دیدار با مردم سیلزده، امام جمعه چابهار و شرکت در نشست بنیاد مسکن از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه بختیاری به چابهار بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.