علیرضا جلالزایی یکشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها در راستای آشنایی صنعتگران با راه‌های کسب و کار، تولید و درآمد برگزار شده است.

وی همچنین گفت: امسال به مناسبت دهه فجر ۹ پروژه گردشگری و شبکه انتقال برق توسط بخش خصوصی و دولتی در سطح استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: پروژه‌های بخش خصوصی شامل مجتمع گردشگری در شهرستان زاهدان با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال، مجتمع گردشگری شهرستان زابل با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و مجتمع گردشگری شهرستان هیرمند با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شوند. 

وی بیان کرد: ساخت این پروژه‌ها از سال ۹۶ با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان توسط بخش خصوصی آغاز شده و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی برای ۴۴ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

جلالزایی ادامه داد: پروژه‌هایی که امسال در بخش دولتی استان کلنگ‌زنی می‌شوند شامل شبکه انتقال برق در ایرانشهر با اعتبار پنج میلیارد ریال و زیرساخت شبکه انتقال روشنایی روستای منزلاب با اعتبار سه میلیارد ریال است.

وی گفت: کمپ اسکان بیابان لوت در نصرت آباد زاهدان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال دهه فجر امسال کلنگ‌زنی خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در این دهه ساختمان رفاهی گردشگری زابل به منظور ساماندهی میدان ورودی این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و ساختمان رفاهی هیرمند با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به منظور ساماندهی کمپ گردشگری این شهرستان افتتاح می‌شوند.

وی اظهار داشت: ۲ واحد ساختمان اقامتی کلپورگان نیز در این ایام با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود. 

جلالزایی گفت: افتتاح ارگ سردار محمد حسین خان نارویی در سیستان و درک چابهار به عنوان پایلوت گردشگری که در تلاشیم تا آخر اسفند یک فاز آن را بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: امیدواریم افتتاح‌ این طرح‌ها زمینه‌ساز توسعه گردشگری و زیرساختی شده و گردشگران داخلی و خارجی زیادی جذب سیستان و بلوچستان شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان همچنین اظهار داشت: کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی نیز در دهه فجر در شهرستان هیرمند افتتاح می‌شود.

وی گفت: این کارگاه با هدف آموزش، اشتغالزایی و ایجاد بازار کار با تکیه بر ظرفیت نیروی انسانی فعال این شهرستان و موقعیت مرز مشترک ایران و افغانستان برای واردات سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از کشور افغانستان با کمترین هزینه احداث شده است.

جلالزایی در ادامه به کمپین گردشگری «سیستان را ببینیم بلوچستان را بشنویم» نیز اشاره کرد و افزود: کمپین دیگری در این استان در حال راه‌اندازی است که مردم با سفر به سیستان و بلوچستان و پولی که به این استان می‌آورند و هزینه می‌کنند باعث چرخش گردش مالی گردشگری در استان شود.

وی ادامه داد: قصد داریم نوروزگاه‌های سیستان و بلوچستان را با برخی از برنامه‌های ملی و استانی خود ادقام کنیم و به دنبال این هستیم که برای اولین بار نوروزگاهی را در قالب نوروزگاه سنتی این استان با کشورهای عمان، افغانستان و پاکستان برگزار کنیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: کمپین گردشگری «سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم» کمپین واقعا خوبی بود و همه به نحو مطلوب از آن استفاده می‌کنند.

وی گفت: در تلاشیم با همکاری همه کسانیکه در عرصه گردشگری فعالیت می‌کنند و تاثیرگذاری خاصی دارند بتوانیم مشترکات قومی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی و همه اشتراکاتی که وجود دارد را به منصه اجرا بگذاریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.