مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم گشایش این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمایشگاه محصولات استارتاپ و توانمندی‌های هنری بانوان با ۲۰ غرفه در بخش‌های مختلف صنایع دستی مانند زیورآلات، لوازم تزیینی، چرم دوزی، سفال، فرش و گلیم بافی، تیکه دوزی، شیرینی سنتی، مجسمه سازی و سوزن دوزی به همراه غرفه‌های فروشگاهی، عرضه کتاب، عروسک محلی، گیاهان دارویی و پزشکی برای بازدید مخاطبان دایر شده است.

فریبا برنایی گفت: برگزاری این نمایشگاه موجب هم‌افزایی و توان‌افزایی بانوان استان شده و انگیزه این قشر را برای کارآفرینی افزایش می‌دهد.

وی افزود: نمایشگاه محصولات استارتاپ و توانمندی‌های هنری بانوان نمونه کوچکی از توانمندی‌های این قشر در ۴۱ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان یکی از راهکارهای موجود برای حمایت از بانوان توانمند استان و عرضه و فروش محصولات خانگی را برگزاری نمایشگاه در سطح استان عنوان و بیان کرد: با کارآفرینی و ارائه ایده‌های نو و صادرات محور می‌توان در تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی گام‌های بلندی برداشت.

وی گفت: زنان سرمایه‌های مغفول جامعه در تولید و توسعه کشور هستند و نادیده گرفتن این ظرفیت عظیم و بی‌توجهی به آنان، جامعه را از بخش بزرگی از ظرفیت انسانی محروم می‌کند.

برنایی افزود: با رفع برخی محدودیت‌ها باید بستر مناسبی فراهم آید تا بانوان با تولید و عرضه محصولات خانگی بتوانند در اقتصاد خانواده نقش داشته و ایده‌های خلاقانه و نو خود را پیاده کنند.

وی اظهار داشت: اولویت واگذاری این غرفه‌ها با دانش آموختگان صنایع دستی و هنرمندان و همچنین زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست بوده که تلاش می‌شود مسیر کارآفرینی و توانمندسازی آنان به شکل شایسته‌ای طی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.