حسین مسگرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به ابتکار بنیاد شعر و ادبیات داستانی گروهی از نویسندگان و شاعران با مردم مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان دیدار و از اهالی این منطقه دلجویی کردند.

وی گفت: در این برنامه ۲روزه اسماعیل امینی، محمدرضا بایرامی، رضا امیرخانی، شهریار عباسی، غلامرضا طریقی و مهدی قزلی با سفر به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان مانند کلانی، اورکی، فرلان، درگان‌ها، کهیری و زرآباد با ساکنین این مناطق دیدار و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: اهدای کتاب و نوشت‌افزار به کودکان این روستاها از برنامه‌های گروه اعزامی بنیاد به این مناطق بود.

وی بیان کرد: همچنین همه کتاب‌های بخش شعر کودک و نوجوان جشنواره شعر فجر به کتابخانه بهار روستای رمین چابهار اهدا شد.

مسگرانی گفت: پیش از این بنیاد شعر و ادبیات داستانی طی فراخوانی از اهالی فرهنگ، ادبیات و عموم مردم درخواست کرده بود تا کتاب‌ها و اقلام فرهنگی را برای اهدا به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان به نشانی بنیاد ارسال کنند.

وی افزود: قرار است کتاب‌های داوری شده در جایزه ادبی جلال آل احمد و جشنواره شعر فجر، همزمان با برگزاری اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر جهت توزیع در مناطق مختلف استان تحویل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.