علی زندی روز یکشنبه در جلسه امضای تفاهم‌نامه با مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: گسترش آگاهی عمومی در مبارزه با اعتیاد و سومصرف موادمخدر نیازمند همکاری و مساعدت تمامی مردم و مسوولان در تمامی حوزه‌ها است.

وی گفت: با توجه به افزایش روز افزون سوء مصرف موادمخدر از نظر شمار مصرف کنندگان، مقدار مصرف موادمخدر و شدت نوع ماده مصرفی در محیط‌های کاری و متعاقب آن صدمات و لطماتی که صاحبان مشاغل، کارکنان و خانواده‌های آنان، افراد خدمات گیرنده از آن حرفه یا صنعت، مردم و در نهایت جامعه متحمل می‌شوند، اهمیت استفاده از برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری را بیش از پیش ضروری و مضاعف می کند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بیان کرد: ۲۰۵ هزار نفر کارگر بیمه شده در ۱۸ هزار کارگاه تولیدی در محیط‌های کاری استان مشغول به فعالیت هستند که در معرض خطرات ناشی از اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر قرار دارند.

مهرداد جهاندیده افزود: براساس بررسی‌های انجام شده در محیط‌های کار میانگین شیوع اعتیاد در مراکز صنعتی ۲۳ درصد و در محیط‌های کار و صنعتی سیستان و بلوچستان ۶۰ درصد است به همین سبب مداخلات فوری و جدی در این زمینه و پیگیری موضوعات بصورت علمی ضروری است.

وی گفت: مشکل مربوط به مصرف موادمخدر در محیط‌های کاری نیز دارای پیامدهای فردی، خانوادگی و اجتماعی است که این محیط‌ها تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته و ظرفیت آنها مورد غفلت واقع شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در صورت گرفتار شدن کارکنان به موادمخدر مشکلات بسیاری از قبیل غیبت از کار، اتلاف وقت کارگران و آسیب‌های ناشی از بی‌دقتی کارکنان معتاد در استفاده از ابزار، هزینه‌های ناشی از صدمه به تجهیزات، کاهش تعهد کارکنان آلوده به موادمخدر نسبت به شغل و غیره گریبانگیر شاغلان می شود.

در این جلسه تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با هدف افزایش سطح آگاهی کارگران و خانواده‌هایشان و همچنین کارفرمایان در خصوص شناخت و تبعات مصرف مواد مخدر امضا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.