دکتر مهدی حسینی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بروسلوز یکی از بیماری‌های مهم مشترک بین انسان و دام است که از هر ۲ جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی مورد توجه ویژه قرار دارد و مایه‌کوبی دام‌ها بهترین راه کنترل آن بوده و باید به عنوان اولین مرحله در ریشه کنی این بیماری در نظر گرفته شود.

وی گفت: مایه کوبی دام‌ها باعث کاهش بروز تب مالت در انسان شده و با افزایش ایمنی در جمعیت دامی قادر به کنترل بروسلوز در انسان‌ها خواهیم بود و ترکیب آموزش بهداشت و مایه کوبی دام‌ها برای کنترل بروسلوز بسیار مهم و ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: بیماری بروسلوز علاوه بر تهدید سلامت جامعه انسانی به دلیل ایجاد سقط جنین در دام و کاهش تولید شیر سبب از دست رفتن ارزش اقتصادی دام نیز می‌شود و به سبب استفاده مکرر از فرآورده‌های دامی در طی روز، احتمال ابتلا به این بیماری در جمعیت انسانی بسیار بالاست.

وی بیان کرد: قطع حلقه انتقال بیماری به انسان در گرو سلامت دام و رعایت موازین بهداشتی است و هماهنگی‌های بین بخشی، مراقبت بیماری، آموزش جامعه و کارکنان بهداشتی درمانی از راهکارهای اصلی در کنترل و پیشگیری از این بیماری است.

حسینی از شهروندان درخواست کرد که برای حفظ سلامت غذایی خود فرآورده دامی مورد نیاز را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه و در فعالیت‌ها و نظارت‌های بهداشتی با کارشناسان این اداره همکاری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.