سید رضا موسوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اینک شهرستان‌های زاهدان، زابل، خاش دارای گود زورخانه‌ای هستند و شهرهای ایرانشهر،دلگان و چابهار نیز بزودی داری گود زورخانه‌ای خواهند شد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش ورزش زورخانه‌ای در تمام رده‌های سنی است که مدال آوری و میزبانی این استان در سال‌های اخیر نشان از این امر دارد.

نایب رییس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای با توجه به استعداد و ظرفیت‌های بسیاری که در حوزه این ورزش در استان وجود دارد نگاه ویژه‌ای به منطقه دارد.

وی تصریح کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سیستان و بلوچستان در سالجاری موفقیت‌های بسیاری در حوزه قهرمانی داشته است.

موسوی بیان کرد: اعزام پنج نفر از تیم نوجوانان سیستان و بلوچستان به اردوی تیم ملی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، دعوت پنج نفر از نونهالان به اردوی تیم ملی، درخش تیم بزرگسالان در رقابت‌های منطقه ۲ کشور به میزبانی رفسنجان، کسب سه مدال در بخش استعدادهای برتر، کسب ۶مدال در بخش امیدهای منطقه، کسب ۱۰ قائم مقامی در رقابت‌های هنرهای فردی میانداری به میزبانی زاهدان و کسب رکوردهای مختلف توسط ورزشکاران این استان از جمله افتخارات هایت ورزش‌های پهلوانی این استان بوده است.

وی اظهار داشت: امسال بعد از چند دوره توانستیم ۲ میزبانی در حوزه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در زاهدان برگزار کنیم.

 نایب رییس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: همچنین امسال یک رقابت در بخش ساحلی و ۲ میزبانی در بخش گود بین المللی در دستور کار این هیات قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انجام میزبانی در سیستان و بلوچستان نقش مهمی در شناخت ورزشکاران سایر استان‌ها نسبت به منطقه و آداب و رسوم این دیار دارد.

موسوی ادامه داد: با توجه به پیشینه تاریخی و کهن این ورزش باید بیش‌از پیش این ورزش در میان جامعه بویژه قشر جوان شناخته شود.

وی بیان کرد: ورزش زورخانه‌ای با توجه به بیان اشعار ملی و مذهبی، ایجاد حرکات هماهنگ با موسیقی، توجه به اخلاق و تواضع، دستگیری از افراد ناتوان و هر آنچه خصلت نیک و پسندیده شمرده می‌شود بسیار مهم و قابل توجه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.