شماری از ورزشکاران بزمانی در تماس با خبرنگار ایرنا با ابراز گلایه از آنچه که آن را نبود امکانات و کم‌توجهی مسوولان ورزشی استان سیستان و بلوچستان و شهرستان ایرانشهر عنوان کردند، توجه بیشتر برای ایجاد زیرساخت‌های ورزشی این شهر را خواستار شدند.

کیقباد بزمانی یکی از ورزشکاران شهر بزمان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این شهر با جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر متاسفانه فاقد مکانها و امکانات ورزشی است بطوریکه تنها سالن ورزشی آن سال هاست مورد بی مهری و کم توجهی دست اندرکاران ورزش قرار گرفته است

بزمانی افزود: جوانان این منطقه فکر می کنند مسوولان ورزش یادشان رفته که در شهر بزمان سالن ورزشی هم وجود دارد به همین سبب دست به دامان رسانه ها شده‌اند تا از این طریق وجود سالن بدون امکانات را یادآوری کنند.

یکی دیگر از ورزشکاران بزمان اظهار داشت: متاسفانه یک سالن ورزشی فرسوده در بزمان وجود دارد که فاقد هرگونه امکانات سرمایشی و گرمایشی است بطوریکه چهار سال است سقف این سالن ورزشی کاملا خراب و پنجره‌های آن پوسیده و غیرقابل استفاده شده است.

باسین شهلی‌بُر  بیان کرد: علیرغم پیگیری‌ها و درخواست‌های مکرر ورزشکاران بزمانی در چهار سال گذشته برای تجهیز و تکمیل این سالن ورزشی متاسفانه هیچ اقدامی در زمینه رفع مشکلات تنها سالن ورزشی بزمان انجام نشده است و روز به روز شاهد تخریب بیشتر این سالن ورزشی هستیم.

شهلی‌بر افزود: باتوجه به اینکه بانوان بزمانی هم در گذشته از این سالن ورزشی استفاده می کردند متاسفانه به دلیل نداشتن پنجره و تخریب سقف این سالن چند سالیست که امکان ورزش کردن بانوان از آنان سلب شده و در مجموع ورزش این قشر علاقه‌مند تعطیل شده است.

سعید بیابانی یکی دیگر از ورزشکاران بزمانی با ابراز  گلایه از بی مهری و کمبود امکانات ورزشی در بزمان گفت: با وجود استقبال خوب ورزشکاران و جوانان بزمانی از ورزش‌هایی همچون فوتبال، والیبال و تنیس متاسفانه هیچ امکانات ورزشی در بزمان وجود ندارد و اغلب جوانان در زمستان سرد در تنها سالن ورزشی این شهر که پنجره هایش فاقد شیشه و سقفش کاملا تخریب شده است بازی می کنند و هنگام بارندگی تا چندین هفته بعلت آبگرفتگی سالن امکان ورزش کردن از جوانان سلب می‌شود.

شماری  از بانوان بزمانی نیز با ابراز نارضایتی و گلایه از نبود مکانی برای ورزش کردن، توجه جدی اداره کل ورزش و جوانان به حداقل انتظارهای بانوان ورزشکار را خواستار شدند.

فاطمه اربابی گفت: تنها مکان ورزشی بانوان بزمان یک سالن ورزشی بود که آن هم چند سالیست به دلیل کم‌توجهی مسوولان ورزشی کاملا تخریب شده است و امکان حضور بانوان در این سالن وجود ندارد و همین موضوع باعث شده است ورزش بانوان کاملا تعطیل شود.

ورزش بزمان را از حالت سکون خارج می‌کنیم

بخشدار بزمان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش بزمان دارای ظرفیت‌های ورزشی فراوانی است لذا تصمیم داریم در چند روز آینده نخستین نشست ساماندهی فعالیت‌های ورزشی بزمان را برگزار و مسائل و مشکلات این حوزه را بررسی کنیم تا ورزش این بخش از حالت ساکن خارج شود.

فرشاد فرح‌منش افزود: در تلاشیم در نشستی با دهیاران بخش بزمان از ظرفیت دهیاری های این بخش برای ترویج فرهنگ ورزش استفاده کنیم و به زودی شاهد فعالیت های ورزشی خوبی در این حوزه خواهیم بود.

سالن ورزشی شهر بزمان به زودی تجهیز خواهد شد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از تلاش برای تجهیز کردن سالن ورزشی شهر بزمان خبر داد و گفت: با توجه به گزارش رسیده مبنی بر آسیب دیدن سالن ورزشی شهر بزمان سعی خواهیم کرد تا اواخر هفته آینده نسبت به تعمیر و تجهیز این سالن اقدامات لازم انجام شود.

عبدالغفور سنگری با بیان اینکه اختیارات ورزشی این بخش به شهردار بزمان تفویض شده است ادامه داد: قلندر بمپوری شهردار بزمان بعنوان نماینده ورزش و جوانان این بخش معرفی و بیشتر فعالیت‌های ورزشی توسط شهردار پیگیری و انجام می شود.

وی همچنین از برگزاری نشستی با مسوولان و ورزشکاران بخش بزمان خبر داد و گفت: به زودی نشستی با عنوان پیگیری مطالبات و مشکلات ورزشکاران بخش بزمان در بخشداری این شهر برگزار می شود و سعی خواهیم کرد هیات های ورزشی این بخش را فعال کنیم تا شاهد درخشش ورزشکاران بزمانی هم در قسمت مردان و هم بانوان باشیم.

سنگری در مورد جزئیات سرانه ورزشی بخش بزمان بیان کرد: سرانه ورزشی هرشهر و یا بخشی بستگی به جمعیت بخش، شهرو شهرستان دارد و به زودی میزان سرانه ورزشی بخش بزمان بعد از تفکیک سرانه کل شهرستان ایرانشهر به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان ایرانشهر افزود: بخش بزمان دارای ظرفیت ها و پتانسیل‌های ورزشی زیادی است که با آغاز بکار هیات های ورزشی تحول اساسی در این بخش را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.