حجت الاسلام والمسلمین محسن مومنی مقدم روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروزه از مساجد تراز اسلامی فاصله گرفته‌ایم و باید تلاش کنیم تا این فاصله از بین برود.

وی ادامه داد: علما، طلبه‌ها، خطبا، ائمه جمعه و جماعات وظیفه آگاه‌سازی و توجیه مردم را دارند تا مسجد به جایگاه تراز اسلامی سوق پیدا کرده و در کارکردهای مختلف مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بیان کرد: اگر سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت (ع) را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می‌شویم مسجد تنها کارکرد مذهبی نداشته و برای فعالیت‌های دیگر نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفته است.

وی تاکید کرد: امروزه ما به جای مسجد، سنگرها را به بیرون مسجد منتقل کرده‌ایم در صورتی که در صدر اسلام براساس مستندات بیش‌از ۲۵ نوع فعالیت مختلف در مسجد انجام می‌شده اما هم‌اینک از مساجد تنها برای امورات مذهبی استفاده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی مقدم اظهار داشت: نباید ریش سفیدان و بزرگان از حوزه مدیریت و برنامه‌های مساجد کنار گذاشته شوند بلکه جوانان با بهره‌گیری از تجربیات آنان می‌توانند مسجد را به سمت مسجد تراز اسلامی به پیش ببرند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اینک استقبال جوانان و نوجوانان از مساجد در برخی از نقاط کمرنگ شده است، بیان کرد: عدم استقبال نسل جدید از مسجد تنها به هیات امنا باز نمی‌گردد و عوامل متعددی در این زمینه تاثیرگذار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان ادامه داد: هر کدام از عناصر مسجد شامل امام جماعت، هیات امنا، پایگاه مقاومت بسیج، کانون فرهنگی و هنری مسجد و غیره اگر با هم در مسجد اختلافی داشته باشند و یا کار خود را به خوبی انجام ندهند این موضوع باعث عدم اقبال مردم به این مکان مقدس می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.