دکتر ابوالفضل روحی روز چهارشنبه در همایش منطقه‌ای وحدت از منظر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر برگزار شد اظهار داشت: شیعه و سنی باید با مطالعه کتب یکدیگر باورهای هم را شناسایی کنند. 

وی بیان کرد: همفکری در شناخت مسلمانان از یکدیگر نقش مهمی در خنثی کردن دسیسه‌های دشمنان دارد. 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران به توطئه‌های دشمنان برای جلوگیری از وحدت اسلامی در میان ادیان الهی اشاره کرد و گفت: هیچ‌گاه در طول تاریخ سراغ نداریم که شیعه و سنی از اختلاف سود برده و از وحدت ضرر کرده باشند.

وی با بیان اینکه لازمه حفظ اسلام وحدت بین مسلمانان است، اظهار داشت: دشمن همواره عکس این قضیه عمل کرده است بنابراین باید مراقب بود با وحدت و همدلی در مقابل دشمنان ایستاد. 

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر نیز با تبریک هفته وحدت گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای همدلی جوامع اسلامی و تقویت انسجام مسلمانان شیعه و سنی است.

مولوی عبدالصمد کریم‌زایی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن مسلمانان را به اجتماع و وحدت امر و از تفرقه نهی می‌کند، افزود: وحدت زمانی نمایان می‌شود که همراه و همصدا در کنار یکدیگر باشیم و از اختلاف و تفرقه دوری کنیم.

وی اظهار داشت: دشمنان اسلام روز به روز به‌دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان هستند و با ترفندهای مختلف منابع حیاتی منطقه را غارت می‌کنند که امیدواریم امت اسلامی با همدلی و انسجام نگذارند دشمنان به خواسته های شوم خودشان برسند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.