محمدرضا سراوانی روز دوشنبه در حاشیه سفر به خاش و شرکت در جشنواره روستائیان و عشایر دشت رباط در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه با ایجاد این مراکز زمینه اشتغال برای افزون بر پنج هزار نفر فراهم شده است، افزود: در هر یک از روستا مهدهای استان با هدف پیشگیری از معضل سو تغذیه یک وعده غذای گرم به کودکان داده می شود.
مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این اداره کل با هدف ایجاد اشتغال برای روستائیان با شرایط مدرک دیپلم در روستاها اقدام به ایجاد روستا مهد می کند.
وی بیان کرد: این سازمان برای اجرای طرح توان بخشی مبتنی بر جامعه (cbr) در روستاهای استان آمادگی دارد.
سراوانی گفت: در راستای پیشگیری از معلولیت اجرای دو طرح مهم مبارزه با تنبلی چشم و غربالگری شنوایی نوزادان در استان در حال اجراست.

وی خاطر نشان کرد: تنبلی چشم نوعی بیماری است که تا ۶ سالگی باید شناسایی شود و چنانچه مشکل بینایی وجود داشته باشد با تجویز عینک یا دارو کودک بهبود می یابد، اما اگر از ۶ سال گذشت شانس بهبودی کمتر می شود و تردید نکنید که در سنوات آینده کودک نابینا یا کم بینا می شود. 
مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اصلی ترین پایگاه بهزیستی برای پایش و تشخیص بیماری، مهدهای کودک و روستا مهدها هستند.

جشنواره روستاییان و عشایر شهرستان خاش با حضور زینی‌وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بهزیستی، فرماندار خاش  و مسئولان محلی در دشت رابط این شهرستان برگزار شد.

۷۳۱۰**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.