محمدمهران امینی‌فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه های فوق شامل ۱۷ خانه بهداشت، ۲۹ مرکزخدمات جامع سلامت، پنج مرکز تسهیلات زایمانی و ۱ پایگاه سلامت در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه ها علاوه بر ارتقا کمی و کیفی شاهد ارائه خدمات بهداشتی در فضای فیزیکی استاندارد خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: زیربنا پروژه های مذکور حدود ۱۵ هزار و ۸۰۰ مترمربع است که در مجموع با اعتباری بالغ بر ۶۶۰ میلیارد ریال درحال ساخت هستند.

به گزارش ایرنا دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۱۰ شهرستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را در سیستان و بلوچستان زیرپوشش خدمات بهداشتی درمانی دارد.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

۹۹۱۴**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.