رضا عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد مراجعه کننده  ۲ هزار و ۹۳۷ نفر مرد و ۹۵۳ نفر زن بوده اند.

وی ادامه داد: شمار مراجعان نزاع پنج ماه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال باکاهش ۳ درصدی مواجه بوده بطوریکه چهار هزار و ۱۲ نفر سال گذشته به ۳ هزار و ۸۹۰ نفر در سال جاری کاهش یافته است.

مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با تشریح وظایف پزشکی قانونی در رابطه با مراجعه کنندگان نزاع گفت: ظاهر خون آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، مبنای صدور این نظریه نوع جراحت و عمق آن است لذا معاینه دقیق ‌تر ضایعات نیاز به تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی دارد.

دکتر عبدی ادامه داد: دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی ‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.

وی افزود: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند، سوابق اقدامات انجام شده از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومترمربع (معادل ۱۱.۵ درصد مساحت کشور)، ۲۰شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.

۹۹۱۴**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.