دکتر محمد باقر یوسفی رازلیقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفته گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن فردی ادعا می‌کرد نوزادی به دلیل ناتوانی والدین از پرداخت هزینه‌های درمان در بیمارستان گروگان گرفته شده و حتی یکی از پرستاران بومی بیمارستان پیشنهاد فروش نوزاد را در قبال هزینه‌های درمان به والدین مطرح کرده است.
 وی افزود: پس از بررسی‌های دقیق مشخص شده موضوع گروگان گرفتن نوزاد در بیمارستان کذب بوده و هیچ یک از پرستاران بیمارستان نیز چنین پیشنهادی را به والدین نوزاد ارائه نکرده‌اند.
 رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان گفت: نوزاد یکی از اتباع افغانستان که چهارم شهریور در بیمارستان رازی سراوان متولد شده بود بدلیل نوعی ناهنجاری تنفس در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری شد.
 وی ادامه داد: با لوله‌گذاری تنفسی به موقع و ارائه خدمات درمانی و مراقبتی توسط پزشکان و پرستاران بیمارستان سراوان این نوزاد از خطر مرگ نجات یافته و پس از ۱۱ روز بستری با حال عمومی مناسب و وضعیت رضایت بخش مرخص شد.

 یوسفی رازلیقی هزینه درمان این نوزاد را بر اساس تعرفه‌های دولتی حدود ۱۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه هزینه درمان در بیمارستان‌های دولتی جزو بیت‌المال محسوب می‌شود اتباع غیر ایرانی هم مانند شهروندان ایرانی و طبق قانون باید نسبت به پرداخت هزینه‌های درمانی خود اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به ناتوانی خانواده نوزاد در پرداخت این مبلغ بخشی از هزینه درمان توسط یکی از خیران پرداخت شده و پدر نوزاد در هنگام ترخیص متعهد شده است تا بقیه هزینه درمان را در فرصت دیگری به حساب بیمارستان واریز کند و بر این اساس ادعای گروگان گرفتن نوزاد صحت ندارد.    
رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان گفت:بسیاری از اتباع غیرایرانی در زمینه پرداخت هزینه درمان خود دچار مشکل می‌شوند و معمولا از حمایت‌ها و تخفیف‌های میلیونی استفاده می‌کنند.
وی افزود: هر ساله مبالغ قابل توجهی صرف درمان اتباع بیگانه می‌شود که عموما با وضعیت وخیم و در اثر تصادفات شدید ناشی از قاچاق انسان به بیمارستان‌های استان منتقل می‌شوند که به دلیل عدم وجود تمکن مالی از بیمارستان ترخیص و هزینه درمان آنها نیز به بیمارستان ها تحمیل می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان با بیان اینکه انتشار چنین مطالب سخیف و نادرستی نمی‌تواند در عزم کارکنان بهداشت و درمان در ارائه یکسان خدمات تخصصی به همه انسانها جدای از ملیت، نژاد، مذهب و زبان خللی وارد کند گفت: همان‌گونه که از زمان حضور برادران و خواهران تبعه افغانستان در سیستان و بلوچستان خدمات سامانه بهداشت و درمان بدون هیچ‌گونه محدودیتی برای این عزیزان نیز ارائه می‌شده است از این پس و تا زمانی که ما میزبان آنان باشیم این خدمات بر اساس معیارهای انسانی و اسلامی استمرار خواهد داشت.
دکتر یوسفی رازلیقی گفت: اتباع غیر ایرانی مجاز و دارای مدارک اقامت دائم یا موقت می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل بیمه سلامت و با پرداخت مبلغی در حدود ماهیانه ۸۰ هزار تومان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.
وی  تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، بیمارستان رازی سراوان و کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان به دلیل ایراد این اتهامات ناروا و نادرست حق پیگیری حقوقی و قضائی را برای خود محفوظ می‌دانند و در خصوص جنبه عمومی جرم و تبعات اجتماعی و روانی این حرکت خلاف اخلاق نیز مدعی العموم و سایر نهادهای مرتبط بر اساس قانون این موضوع را پیگیری خواهند کرد.
 رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان  اظهار داشت: با بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم والدین نوزادی که در فیلم نمایش داده شده بود توسط همکاران ما شناسایی شدند.

وی افزود: در بررسی‌های دقیقی که انجام شد هیچ‌گونه مدرک و یا حتی شواهدی در خصوص طرح پیشنهاد فروش نوزاد توسط کادر پرستاری بخش مراقبت های ویژه نوزادان به دست نیامد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.