سردار محمد قنبری روز چهارشنبه با تشریح جزئیات کشف این مواد اظهار داشت: طرح جمع‌آوری باک‌های اضافی و شناسایی دپوهای سوخت از سوی نیروی انتظامی در استان به اجرا در آمده و گشت‌های ویژه‌ای در این زمینه در نقاط مختلف استان بویژه گلوگاه‌های مرزی فعال شده است.

وی گفت: با تلاش ماموران انتظامی در یک هفته گذشته علاوه بر شناسایی و کشف یک دپوی غیرمجاز سوخت همچنین پنج باک اضافه کشف، هفت دستگاه خودروی تانکردار و نفتکش توقیف و پنج باند قاچاق سوخت نیز متلاشی شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع مواد سوخت‌ی قاچاق کشف شده ۸۶ هزار و ۳۶۰ لیتر گازوئیل و بقیه سایر مشتقات نفتی است.

وی بیان کرد: پلیس ضمن توقیف این خودروهای سوخت‌کش و همچنین تخریب دپوهای سوخت قاچاق نسبت به دستگیری و تشکیل پرونده متهمان و معرفی آنها به مراجع قضایی اقدام و با تمام توان با این پدیده شوم اقتصادی مبارزه می‌کند.

دستگیری قاتلان ۲ جوان سراوانی 

سردار قنبری همچنین از دستگیری ۲ متهم که در سال ۹۵، ۲ جوان سراوانی را با سلاح گرم به قتل رسانده بودند، خبر داد.

وی گفت: در پی قتل ۲ جوان در روستای "زنگیان" شهرستان سراوان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: این ۲ جوان حدودا ۳۰ ساله هیجدهم مهرماه سال ۹۵ هنگامی که سوار بر یک خودروی تویوتا سفیدرنگ بودند در محور "آسپیچ" به سراوان در روستای زنگیان توسط سرنشینان مسلح ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ پلاک مخدوش مورد اصابت گلوله  قرار گرفته و به قتل رسیدند.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی با استفاده از تحقیقات میدانی متوجه شدند که تیراندازی به دلیل اختلافات مالی صورت گرفته و با بهره‌گیری از شیوه و شگردهای پلیسی توانستند هویت ۲ نفر از قاتلان را شناسایی کنند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ماموران این ۲ متهم را که ۲۵ تا ۳۰ سال سن و سابقه کیفری در زمینه حمل موادمخدر داشتند تحت تعقیب قرار داده و سرانجام در منطقه آسپیچ شهرستان سروان دستگیر کردند.

سردار قنبری گفت: متهمان در ابتدا منکر ارتکاب هرگونه جرمی شدند اما با توجه به مستندات و مدارک انکارناپذیر پلیس به جرم خود اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده و معرفی به مقام قضایی روانه زندان شدند.

وی افزود: تحقیقات برای کشف ابعاد دیگر این پرونده و شناسایی سایر متهمان ادامه دارد.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.