رسول راشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این کاروان سلامت ۶ پزشک عمومی، متخصص زنان، داخلی، قلب و دندانپزشک، کارشناس تغذیه و بهداشت محیط، روانشناس و پرستار حضور دارند.

وی ادامه داد: این کاروان با رویکرد ارائه خدمات بهداشتی درمانی، فرهنگی و حمایتی در شمال سیستان و بلوچستان حضور یافتند تا علاوه بر خدمات بهداشتی درمانی به توزیع سبد کالا و ارزاق، اجرای طرح نیابت و برنامه های فرهنگی، ارائه مشاوره و آموزش پیشگیری از بیماری های شایع و رقابت های فرهنگی ویژه کودکان بپردازند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: کاروان سلامت البرز در قالب مرحله دوم طرح ملی «نذر آب» و با هدف کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای محروم در این روستا مستقر شد.

وی با اشاره به اهمیت طرح ملی « نذر آب» گفت: سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان مرحله نخست این طرح را در تابستان سال گذشته در قالب سه طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان های سلامت به اجرا در آورد و امسال نیز مرحله دوم این  طرح در استان به اجرا درآورده است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی ۲ دهه و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه سیستان و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آنها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال در دریای عمان و سواحل چابهار جریان دارند) همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می شود.
این استان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.