محمدمهران امینی فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پذیرش دانشجوی رشته‌های مختلف آغازی برای یک حرکت بزرگ و پیشرفت علمی و تربیت نیروهای بومی و ماندگار در جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود. 

وی بیان کرد: برای ارتقای سطح علمی مجتمع آموزش عالی سلامت چابهار و تبدیل آن به یک مرکز آموزشی تلاش‌های زیادی صورت گرفته و خوشبختانه با رایزنی و پیگیری فراوان و همچنین نظر مساعد مقام عالی وزارت و معاون آموزشی،این خواسته مهم و ارزشمند محقق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: در یکسال اخیر پیگیری هایی انجام شده توسط دانشگاه سه رشته کارشناسی پرستاری، بهداشت محیط و  بهداشت عمومی روزانه در چابهار برای نخستین بار راه اندازی شد.

وی بیان کرد:پذیرش دانشجوی دکتری پزشکی و تاسیس دانشکده پزشکی و دایر شدن  کارشناسی علوم آزمایشگاهی در ایرانشهر از موفقیت های حوزه آموزشی دانشگاه در سالجاری است.

امینی فرد به برخی طرح های بهداشتی و درمانی در حال اجرا در چابهار اشاره کرد و افزود: پروژه بلوک زایمانی بزرگ و استاندارد اتاق زایمانی علیرغم مشکلات بودجه ای در حال انجام است و تا ۲ ماه آینده تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

تاسیس دانشکده پزشکی ایرانشهر نقطه عطف آموزش عالی ایرانشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هدیه ای به نسل های آینده است و رشته پزشکی مطرح ترین رشته آموزشی حوزه علوم پزشکی و دیگر رشته‌های تحصیلی در کشور است.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید دانشجوی دکتری پزشکی در این دانشگاه پذیرش می شود و علاقمندان می توانند ایرانشهر را به عنوان محل تحصیل خویش انتخاب کنند.

امینی فرد از سهمیه ویژه بومی در سایر رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی خبر داد و افزود: رشته پرستاری و بهداشت محیط برای نخستین بار در چابهار از طریق کنکور پذیرش خواهد شد.

وی تصریح کرد: دانشکده پزشکی که در بستری مناسب با وجود زیرساخت های فیزیکی استاندارد و اعضای هیات علمی متخصص دانشگاه ایرانشهر شکل گرفته می تواند علاوه بر تربیت پزشک مورد نیاز منطقه مرکز علمی فاخر و درخشانی در ایرانشهر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: با توجه به شرایط ویژه چابهار در خصوص تبدیل هنرستان بهیاری به هنرستان سلامت در حال تلاش هستیم و بزودی تحولات خوبی در ارتقای شاخص های سلامت را شاهد خواهیم بود.

وی به آمار بالای بیماران چشمی در حوزه شهرستان کنارک اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز منطقه خواستار تسریع در تخصیص و ارسال تجهیزات پیشرفته چشم پزشکی شده ایم.

امینی فرد با اشاره به آمار بالای حوادث ترافیکی محور ایرانشهر - سرباز بر تسریع در تخصیص و تحویل سی تی اسکن بیمارستان ولایت سرباز تاکید و آن را مهم و اساسی عنوان کرد.

وی افزود: با استقرار تجهیزات مذکور امکان ارائه خدمات تخصصی در رشته های پایه در کنارک و مهرستان میسر می شود.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.