محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد شدید سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای زابل تا ساعت هشت صبح به هزار و ۲۵۷ میکروگرم بر مترمکعب معادل هشت برابر حد مجاز برسد. 
وی افزود: لحظاتی پیش برای دومین روز متوالی از هواشناسی زهک نیز توفان گرد و خاک گزارش شد که شعاع دید افقی در این شهر را به ۷۰۰ متر کاهش داد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از اواخر وقت سه شنبه گذشته بر سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده شد، گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود تا روز شنبه وزش بادهای شدید در شمال استان ادامه داشته باشد.
وی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه اندکی از سرعت وزش این بادها در شمال سیستان و بلوچستانکاسته می شود اما مجدد تا اواخر هفته وزش بادهای شدید در این منطقه ادامه می یابد.
حیدری از تشکیل توده عظیم گرد و غبار و نفوذ آن به سایر مناطق شرقی و مرکزی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود امروز نیز غبار ناشی از وزش بادهای ۱۲۰ روزه به سایر نواحی استان نفوذ کند و ضمن کاهش کیفیت هوا، سبب کاهش دید افقی شود.
وی بیان کرد: توصیه می شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از ترددهای غیر ضروری در مناطق تحت تاثیر طوفان اجتناب کنند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.