محسن صالحینیا روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برنامه‌هایی در سطح ملی برای توسعه زیرساختهای شهرک‌های صنعتی و به تبع آن توسعه اقتصاد این استان وجود دارد که باید به صورت همه جانبه و اولویت دار انجام شود.

وی افزود: در صورت تحقق برنامه‌های عملیاتی در این حوزه پیشرفت‌های اقتصادی خوبی در سیستان و بلوچستان بدست می آید.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: باید برای فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه فعال و نیازمند رونق و توسعه تلاش‌ها و کمک‌های لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی شماری است که بهره برداری و شکوفایی آنها نیازمند توجه بیشتری است.

صالحینیا با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از استان‌های برتر در حوزه منابع عمرانی‌ است اظهار داشت: این استان در بسیاری از شاخص‌ها در رتبه پایینی قرار دارد که باید برای جبران این عقب ماندگی‌ها تلاش مضاعف شود.

وی بیان کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌ها باید تمام دستگاه‌های مرتبط همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروه‌هایی به منظور بیان نقطه نظرات، برنامه‌ها، طرح مسائل و مشکلات و راه‌های رفع نواقص و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان تشکیل شده که شرکت کنندگان در این کارگروه‌ها  نقطه نظرات خود را برای تولید و توسعه بیشتر بیان می کنند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در حوزه توسعه یافتگی صنعتی نیاز به کار بسیار دارد افزود:  تامین امنیت در کنار ایجاد زیرساخت‌ها برای ایجاد تولید و جذب سرمایه‌گذار بسیار مهم و حیاتی است.

سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت پیشرفت چندانی ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان نیز در نشست اظهار داشت: این استان با وجود ظرفیت‌های بزرگ و فراوان همچون دریا، مرز، تجارت و معدن به دلیل فقدان فرهنگ صنعتی و عقب ماندگی صنعتی در این زمینه پیشرفت چندانی نداشته است.

علیرضا نورا بیان کرد: دولت در دهه‌های متمادی کارهایی بسیاری انجام داده اما کافی نبوده است.

وی تصریح کرد: حضور کمرنگ شرکت‌های وابسته به دولت در این منطقه و نادیده گرفتن سیستان و بلوچستان در اعطای ارزهای دولتی از جمله عوامل عدم توسعه صنعتی این منطقه بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان افزود: این استان همواره از یک عقب ماندگی و توسعه نیافتگی رنج می برد که نیاز است به آن بیش از پیش توجه شود.

وی بیان کرد: شاخص‌های توسعه یافتگی سیستان و بلوچستان با سطح کشور فاصله بسیاری دارد که باید این فاصله بر طرف شود.

نورا خاطر نشان کرد: ضعف زیرساخت صنعتی در سیستان و بلوچستان بسیار است که باید برطرف شود.

وی تشکیل کارگروه‌های ملی برای تولید و رفع مشکل صنعت را از جمله برنامه‌های توسعه‌ای استان دانست و گفت: این کارگروه هر ماه یکبار در تهران و یکبار در زاهدان برگزار می شود.

در حوزه زیرساخت مشکلات بسیاری وجود دارد که باید برطرف شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه زیر ساخت به ویژه آب و برق مشکل اساسی در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که باید برطرف شود.

نادر میرشکار ادامه داد: برای توسعه صنعت در سیستان و بلوچستان نیاز است برنامه‌های اساسی و اصولی ارائه و عملیاتی شود.

وی به برخی واحدهای تولیدی بلا استفاده اشاره کرد و افزود: برای رونق و دوباره برگرداندن چرخه تولید به این واحدها باید تلاش شود که خوشبختانه برنامه‌های خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به مشکلات صنعتی که در این استان وجود دارد در حوزه اعطا تسهیلات و یارانه نباید سهم این استان با سایر استان‌ها یکسان در نظر گرفته شود.

۹۹۱۴**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.