عبدالرحمان شهنوازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی راه‌های مواصلاتی و راه‌های ۴۰ روستای حاشیه رودخانه کاجو با فروکش کردن آب بازگشایی شده است.

وی بیان کرد: براثر وقوع بارش‌های مونسونی و طغیان رودخانه‌های محلی مسیرهای نیکشهر - بنت، اسپکه به فنوج ،فنوج - رمشک، چاهان - زرآباد، ایرانشهر - خیرآباد و جلگه به چاه اسحاق در جنوب سیستان و بلوچستان بسته شده بود که هم اینک با فروکش کردن آب تردد در این مسیرها امکان پذیر است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۳۷۴ نفر نجاتگر و کارکنان جمعیت هلال احمر در قالب ۷۷ تیم عملیاتی، ۶۶ خودروی امدادی و ۱۰ سورتی پرواز به آسیب دیدگان سیل امدادرسانی کردند.

وی بیان کرد: با توجه به تداوم بارش های مونسون در جنوب سیستان و بلوچستان احتمال بسته شدن این مسیرها در بعدازظهر امروز وجود دارد بنابراین توصیه می شود مردم از رفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های سیلاب خودداری کنند.

شهنوازی اظهار داشت: بر اثر وقوع سیل و آبگرفتگی از ۲۰ تیر تاکنون ۷۶ روستا در شهرستان‌های نیکشهر، ایرانشهر، سراوان، مهرستان، سیب و سوران و خاش در جنوب سیستان و بلوچستان دچار سیل و آبگرفتگی شدند.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۷۲۰ نفر از ابتدای این سیلاب تا کنون دچار آسیب شدند که امدادرسانی به این افراد انجام و درحال انجام است.

به گزارش ایرنا سه نفر بر اثر سیلاب از ۲۰ تیر تا کنون در جنوب سیستان و بلوچستان جان باختند.

۳۲۱۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.