مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه بندر چابهار به عنوان پایلوت طرح هوشمندسازی بنادر انتخاب شده است، گفت: امیدواریم از ابتدای مردادماه سال جاری عملیات اجرایی آن در بندر چابهار شروع شود .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان؛ محمدقائم تاج گردون مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در هر جایگاهی که هستیم باید متوجه باشیم که عملکرد ما به نفع کل سازمان باشد نه فقط بخشی که در آن فعالیت می کنیم .

وی با اشاره به اینکه در آبان ماه سال گذشته نقشه هوشمندسازی سازمان بنادر و دریانوردی مشخص شد و در آذرماه مصوب شد، گفت: در این نقشه راه اقدامات کلیدی و 11 پروژه مصوب تعیین شدند .

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: فاز یک این نقشه راه تا پایان سال 1400 و فاز دوم تا پایان سال 1404 طرح ریزی شده است .

تاج گردون با بیان اینکه هدف این نقشه راه، یکپارچه سازی سامانه های نرم افزاری سازمان، اعم از سامانه های عملیاتی بندری و دریایی است، گفت: هدف کلان سازمان، رشد و توسعه هوشمندسازی در بنادر است .

وی با اعلام اینکه بندر چابهار به عنوان پایلوت طرح هوشمندسازی بنادر انتخاب شده است، بیان کرد: امیدواریم از ابتدای مردادماه سال جاری عملیات اجرایی آن در بندر چابهار شروع شود .

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: با اجرای این سامانه، بندر چابهار به عنوان اولین گام سازمان بنادر، در فرآیند هوشمندسازی بنادر کشور محسوب می شود .

تاج گردون با بیان اینکه باید در یک سامانه جامع همه رویه ها تعریف شود، گفت: بندر چابهار مزایایی دارد که با توجه به آنها امیدواریم مدل مطلوب را عملیاتی کنیم که در این صورت در سایر بنادر کشور استفاده خواهد شد .

وی با اشاره به ویژگی های بندر چابهار برای اجرای این طرح بیان کرد: خیلی از بنادر کشور متقاضی اجرای طرح به صورت پایلوت در آن بندر بودند اما استاندارد بودن طرح توسعه بندر چابهار و تقویت زیرساخت های حمل و نقل چندوجهی و ورود حجم بالایی از کالا از جمله ویژگی هایی است که موجب انتخاب شدن بندر چابهار برای اجرای این طرح بوده است .

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم به کمک این سامانه پاسخگوی نیازها باشیم، گفت: این مدل ساده است و پیچیدگی های خاص خود را ندارد و اگر در اجرا نتیجه خوبی حاصل شود امیدوارکننده است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.