مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان بلوچستان از کشف دو محموله قاچاق پرنده در شهرستان زاهدان و زابل خبر داد .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تنوع زیستی یکی از حساسترین سرمایه های طبیعی هر کشور است که در برگیرنده بسیاری از نیازهای ما از جمله غذا، پوشاک و....است. از این رو رسالت ما بعنوان شهروندان این کره خاکی در این بخش ایجاب می کند تا با دقت نظر بیشتر به پیرامون خود توجه کرده و از تخریب زیستگاهها و تهدید تنوع زیستی منطقه خودمان جلوگیری کنیم .

وی افزود: تنوع زیستی در سرتاسر جهان با تهدیدات بسیاری روبه رو است. به استناد تحقیقات علمی انجام شده در سراسر جهان، یکی از مهمترین خطرات پیش روی تنوع زیستی بومی هر منطقه، هجوم بیولوژیک ناشی از معرفی گونه های مهاجم غیربومی به آن منطقه است. حذف یک گونه از یک منطقه و انتقال آن به منطقه دیگر، تنوع زیستی هر دو منطقه را دستخوش تغییرات می کند .

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: به منظور حفظ تنوع زیستی استان مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان با گشت و کنترل های مستمر و مداوم در مناطق و عرصه طبیعی استان و مبادی قاچاق حیات وحش و هماهنگی های صورت گرفته با ارگان های مستقر در ورودی و خروجی استان دو محموله قاچاق پرنده شامل 111 قطعه طرقه در شهرستان های زاهدان و زابل از متخلفان کشف شد .

طی بررسی های انجام شده مشخص شد که متخلفین قصد انتقال این پرندگان را به کشور افغانستان داشته اند که پرونده های متخلفان مذکور تشکیل و در مراجع قضایی در حال پیگیری است .

پورمردان از تمامی دوست داران محیط زیست خواست که هر گونه تخلف زیست محیطی را به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست یا محیط بانی ها اطلاع دهند  تا در اسرع وقت پیگیری شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.