معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از کاهش 100 درصدی سوانح دریایی شناورهای سنتی طی بهار امسال در سیستان و بلوچستان خبر داد .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، سید حسن ابراهیمی افزود: با ارتقای فرهنگ ایمنی دریایی، ارسال گزارش ها و اخطارهای هواشناسی و برگزاری دوره های آموزشی برای صیادان منطقه، طی سه ماه اول امسال شاهد کاهش 100 درصدی آمار سوانح دریایی شناورهای سنتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان بودیم .

وی ادامه داد: علاوه بر ارتقای توان عملیاتی جستجو و نجات دریایی و توسعه زیرساخت های مرتبط ساحلی، اشاعه فرهنگ ایمنی دریایی، اطلاع رسانی به موقع در خصوص اخطایه های جوی، آموزش به صیادان محلی و ادامه روند بازدید از اسکله های صیادی توسط کارشناسان ایمنی این اداره کل موجب کاهش سوانح دریایی به ویژه در حوزه شناورهای سنتی شده است .

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خطاب به صاحبان شناورهای فعال منطقه اظهار کرد: قبل از رفتن به دریا از ایمن بودن شناور خود اطمینان پیدا کنند و با توجه به شرایط متغیر جوی کنونی (فصل مونسون)، علاوه بر رعایت کلیه اصول ایمنی شناور و سرنشینان آن، قبل خروج از بنادر استان از وضعیت جوی منطقه، از طریق مرکز MRCC و شماره تماس های زیر اطمینان حاصل کنند .

شماره مستقیم 1550 شماره تماس اعلام فوریت های دریایی

کانال های 16 و 13 دستگاه VHF

کانال های 822  و 1213  دستگاه HF

شماره تماس 05435321415 اطلاعات هواشناسی دریایی

شماره فاکس 05435321215 مرکز جستجو و نجات دریایی

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.