غلام حیدر زورقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سطح زیر کشت گندم سال زراعی جاری سیستان و بلوچستان را 32هزار هکتار عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال از گندم زارهای این استان 100هزار تن محصول تولید و کشاورزان بیش از 36هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را تحویل سیلوها دهند.
وی افزود: همزمان با برداشت گندم 11مرکز خرید گندم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی وسازمان تعاون روستایی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون بیش از هشت هزار و250تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری و به سیلوها حمل شده است.
وی بیان کرد: پنج هزار و 50 تن از کل گندم خریداری شده بذریست که توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی سیستان و بلوچستان برای کشت در سال زراعی 98-99با قیمت حدود 2هزار تومان از کشاورزان خریداری شده و این روند تا تأمین بذر مورد نیاز استان ادامه دارد.
ذورقی ارزش گندم های خریداری شده را بیش از 140میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مطالبات گندم کاران بر اساس میزان گندم تحویلی حداکثر تا48پس از تحویل گندم از طریق بانک کشاورزی به حساب شخصی کشاورزان واریز می‌شود.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.