به گزارش ایرنا آیت الله ابراهیم رئیسی عصر روز چهارشنبه در دیدار با نخبگان، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی تا کنون در حوزه های مختلف دانشگاهی در کشور گام های بلند علمی و اجرایی برداشته شده است.
وی با بیان اینکه تلاش ها در این زمینه باید همچنان ادامه داشته باشد افزود: دانشگاههای ما باید پشتیبان صنعت، اقتصاد، سیاست و قضا باشند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هم اینک کارهای علمی بسیار خوبی در قالب پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاههای کشور انجام می شود اما همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اشاره کردند اشکال، تبدیل نشدن این دستاوردهای علمی به پیشنهادات کاربردی است.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان استانی با ظرفیت های خدادادی بسیار مانند گیاهان دارویی، انرژی های پاک، اقتصاد دریا و تولید کننده بزرگ محصولاتی چون خرماست که با استفاده از کارهای دانش بنیان می توان از این ظرفیت های ارزش افزوده ایجاد کرد و موجب بهبود کسب و کار و اشتغال برای مردم این استان شد.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه وجود 100 هزار دانشجو در سیستان و بلوچستان از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است، خاطر نشان کرد: با این تعداد نیروی جوان فرهیخته و استفاده از ظرفیت های علمی و دانشگاهی می توان تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل و زمینه رونق تولید را فراهم کرد.
وی بیان کرد: تبعیض از پدیده های ناپسندیست که شرع با آن مخالف بوده و اساس انقلاب اسلامی نیز بر پایه مقابله با آن بنا شده است.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اجرای عدالت به معنای شیرین شدن کام همگان در تمامی حوزه هاست که با تولید علم و فناوری می توان با ایجاد ارزش افزوده در صنایع بزرگ و کوچک به توزیع متوازن ظرفیت ها و رفع تبعیض کمک کرد.
وی افزود: به طور مثال همین صنایع دستی موجود در سیستان و بلوچستان با کار علمی و دانش بنیان به یک صنعت پرسود و قابل عرضه به جامعه تبدیل می شود.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه با حمایت های رهبر معظم انقلاب زمینه تولید علم و فناوری در کشور فراهم است، گفت: وظیفه دانشگاه و دانشجویان اینست که ابتدا جامعه خود را بشناسند سپس نیاز جامعه را درک و در نهایت خود را برای رفع این نیازها آماده کنند.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.