عبدالرزاق صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای خودکفایی در تامین خون شهرستان چابهار باید روزانه 47 نفر خون اهدا کنند که هم اینک تنها حدود 18 نفر و حتی کمتر در روز است.
وی بیان کرد: وجود ذخیره مناسب خونی در چابهار امری ضروریست و تحقق این امر مشارکت بیش از گذشه مردم نوعدوست را می طلبد.
مدیر انتقال خون چابهار گفت: اهدای خون نیاز همیشگی یک جامعه است و مختص زمان های خاص و یا حوادث طبیعی نظیر زلزله و سیل نیست.
وی با تشریح عملکرد و فعالیت های سازمان انتقال خون چابهار اظهار داشت: 9 هزار و 692 واحد گلبول قرمز برای کودکان تالاسمی و چهار هزار و 9 گلبول قرمز برای سایر مراکز درمانی این شهرستان در سال گذشته ارسال شده است.
صابری بیان کرد: این میزان توزیع نسبت به سال 96 افزایش بیش از 2 درصدی در زمینه مصرف خون در شهرستان چابهار را نشان می دهد.
وی افزود: تعداد مراجعینی که در طول سال گذشته موفق به اهدای خون شده اند نسبت به مدت زمان مشابه سال 96 با کاهش حدود هشت درصدی رو به رو شده است.
مدیر انتقال خون چابهار ادامه داد: این در حالیست که تعداد بیماران تالاسمی این شهرستان از 525 نفر در سال 96 به 565 نفر در سال 97 افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان به علت وجود کودکان تالاسمی همواره نیاز مبرم به خون وجود دارد و این نیاز تنها با همکاری و ایثارگری شهروندان برطرف می شود.
صابری اظهار داشت:ایام تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای اهدای خون است.
وی ادامه داد: سن اهدای خون بین 18 الی 60 سال است و وزن اهدا کننده باید بالای50 کیلوگرم و آقایان هر سه ماه و خانم ها هرچهار ماه می توانند خون اهدا کنند.
مدیر انتقال خون چابهار تصریح کرد: اهدای خون برای شخص اهدا کننده نیز مفید و موثر است زیرا این امر سبب تولید سلولهای جدید می شود.
وی افزود: اهدای خون منظم با تنظیم آهن بدن خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.