به گزارش ایرنا در اطلاعیه امام جمعه اهل سنت سراوان خطاب به فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه آمده است: حادثه تروریستی اخیر جاده خاش - زاهدان که به شهادت جمعی از عزیزان پاسدار امنیت این خطه انجامید، موجب تالم و تاثر و محکومیت شدید علماء و اقشار جامعه گردید.
در چنین حادثه هولناک بنابر وظیفه از هر کسی که به نحوی مشتبه بوده تحقیق و بررسی لازم انجام می شود تا دست اندرکاران و مسببین مشخص شوند از جمله خانم مریم گمشادزهی که جهت کسب اطلاعات ناگزیر بوده که محترمانه بررسی و تحقیق شود.
با عنایت به عطوفت اسلامی و فرهنگ دینی و مردمی منطقه امیدواریم که با دستور حضرتعالی مریم گمشادزهی بعد از تکمیل بازجویی های لازم و محترمانه انجام گرفته؛ اکنون مستدعی است آزاد و به آغوش گرم خانواده اش بر گردد.
همچنین در اطلاعیه امام جمعه مسجد جامع عثمانیه زاهدان خطاب به فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه آمده است: ضمن تسلیت واقعه جانگداز شهادت جمعی از پاسداران و مرزداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسیر خاش - زاهدان که متعاقب آن تلاش خستگی ناپذیر سریع و هوشمندانه سربازان غیور اطلاعات سپاه منجر به دستگیری عوامل این عمل غیر اسلامی و انسانی بویژه یک خانم شده قابل تقدیر است.
این اطلاعیه می افزاید: از آنجاییکه زن در تعالیم اسلامی دارای اهمیت و جایگاه بوده و در منظر قومیت سیستانی و بلوچ جایگاه خاصی دارد، دستگیری این زن باعث نگرانی آحاد مردم شده است، لذا از آن مقام محترم درخواست می شود در خصوص مساله مزبور و حفط جایگاه و منزلت بانوان و همچنین رفع نگرانی مردم دستورات لازم را مبذول فرمایید.
همچنین معتمدان و ریش سفیدان طوایف شه بخش، گمشادزهی، ریگی، شهنوازی، براهویی، گرگیچ، شعلی بر، عزیزی، مرادزهی، کرد، درازهی،نارویی و شاهوزایی با صدور اطلاعیه مشترکی ضمن محکومیت حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان خواستار آزادی مریم گمشاد زهی شدند.
در این بخشی از این اطلاعیه امده است: سیستان و بلوچستان همواره منادی وحدت اسلامی و تمامی اقوام ایرانی بوده و معتقدیم هر صدایی که ندای تفرقه و جدایی سر بدهد بدون شک از حلقوم استکبار شکست خورده این خاک بلند شده است و ما آن حرکت تفرقه افکنانه را در نطفه خفه کرده و اجازه رخنه و شکاف در این خطه قهرمان پرور ایران اسلامی را نخواهیم داد.
در ادامه این اطلاعیه ذکر شده است: ما علما و سران طوایف ضمن محکوم کردن این اقدامات مذبوحانه دشمن بویژه اقدام تروریستی اخیر در به شهادت رساندن جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی، از سبز پوشان همیشه مقتدر حریم ولایت خواستاریم با رافت اسلامی که بر گرفته از آموزه های دین مبین اسلام است مریم گمشادزهی که با تهدید و اغفال گروهک تروریستی بویژه همسرش در این حادثه نقش آفرین بوده را مورد عفو و بخشش قرار داده و زمینه بازگشت وی به آغوش جامعه و حفظ جایگاه زن در اسلام را فراهم نمایند.
به گزارش ایرنا، عوامل گروهک تروریستی جیش العدل وابسته به گروهک تروریستی القاعده با اقدام کور تروریستی انتحاری یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران را منفجر کردند.
در این حادثه تروریستی که بوسیله یک دستگاه وانت مملو از موادمنجره در جاده خاش- زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد 27 نفر از نیروهای جان برکف سپاه شهید و 13 نفر دیگر زخمی شدند.
پس از این اقدام جنایتکارانه، نیروهای امنیتی تعدادی از عوامل دخیل در این حادثه را در خاش و سراوان دستگیر کردند که چند نفر آنان پاکستانی
هستند.
گفته می شود: عامل انتحاری این حادثه نیز تبعه پاکستان و مریم گمشادزهی همسر وی است.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.