دکتر سید مهدی طباطبایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه سلامت نوروزی در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی از 20 اسفند در سیستان و بلوچستان آغاز و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
وی ادامه داد: این طرح با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی های بیماری های منتقله از آب و غذا اجرایی می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هفت هزار و 297 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و هزار و 858 مکان عمومی در طرح نوروزی مورد بازرسی و نظارت کارشناسان بهداشتی سیستان و بلوچستان قرار می گیرند.
وی خاطر نشان کرد: سامانه گویای 190 به طور شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات بهداشتی هموطنان است.
طباطبایی اظهار داشت: بازرسان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی نسبت به معرفی آنها به تعزیرات حکومتی اقدام می کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.