به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل طی گشت و کنترل های مداوم خود متوجه بوی بد ناشی از سوزاندن موادی در حاشیه شهرک صنعتی زاهدان شدند که ضمن حضور در محل متوجه سوزانده شدن مواد زائد شیمیایی توسط یک شرکت شیمیایی فعال در شهرک صنعتی شدند.
وی گفت: سوزاندن زباله ها و مواد شیمیایی از مخاطرات جدی برای محیط زیست است زیرا دود ناشی از سوزاندن این مواد قاتلی خاموش برای محیط زیست محسوب می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: این مواد شیمیایی اثرات نامطلوب بر گیاهان، جانوران و انسان ها می گذارد و علاوه بر این هوا و خاک را نیز آلوده می کند.
وی با تاکید بر لزوم پیگیری دستگاه قضایی در خصوص برخورد قانونی با افراد حقیقی و حقوقی که منجر به آلودگی هوا و محیط زیست می شوند، بیان کرد: رعایت ملاحظات زیست محیطی بر همگان واجب بوده و محیط زیست با توجه به ابزار و ظرفیت هایی که در اختیار دارد موظف است در برابر اقداماتی اینگونه که پیامدهای خطرناک زیست محیطی در بر دارند قاطعانه بایستد.
پورمردان برضرورت آگاه سازی پیرامون مشکلات ناشی از سوزاندن زباله های شیمیایی در سراسر سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: محیط زیست این آموزش را آغاز کرده اما کافی نیست و آموزش ها باید وسعت و استمرار داشته باشد.
وی افزود: در 10 روز گذشته این سومین مورد تخلف زباله سوزی در شهر زاهدان است که به موقع توسط یگان حفاظت اداره کل کشف و خاموش شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این اقدام علاوه بر اثرات مخرب بر محیط زیست، در کوتاه مدت اثرات حاد و در دراز مدت اثرات مزمن بر سلامتی انسان دارد که شدت این اثرات سوء وابسته به زمان قرار گرفتن در معرض آلاینده ها و غلظت آنها است که از مهمترین آنها می توان به تحریکات پوستی، چشمی، تاثیرات سوء تنفسی و غیره اشاره کرد.
وی از مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده مواردی مشابه موضوع را از طریق شماره تلفن های 33417162 الی سه جهت پیگیری اعلام کنند.
پورمردان گفت: کماکان از متولیان و دستگاه های مرتبط و مسئول در این زمینه، انتظار انجام مسئولیت های بدیهی خود را داریم.
9923**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.