محمود دیانتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه بارشی جدید دیروز وارد سیستان و بلوچستان شد که از شب گذشته در اکثر نواحی فعالیت خود را آغاز و بارش های مناسبی در شمال، مرکز و برخی نواحی جنوبی این استان به ارمغان آورد.
وی ادامه داد: تا این لحظه بیشترین بارش های این سامانه مربوط به ایستگاه بارانسجی خیرآباد بالا واقع در غرب زاهدان بوده که در ارتفاعات این روستا گزارش برف نیز داشته ایم به طوریکه ارتفاعات آن را سفید پوش کرده است.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا صبح امروز از 9 ایستگاه در شهرستان زاهدان گزارش بارندگی ارسال شده است، افزود: از ایستگاه های کلات سیاه، میرآباد، محمد آباد کورین، همت آباد کورین، جون آباد، چانعلی، مرکز تحقیقات و سینوپتیک زاهدان به ترتیب 21، 19، 17، 16، 15، 15، 9.3 و 5.3 بارندگی گزارش شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر زاهدان بارش های خفیف تا متوسط در شهرستان هامون، نیمروز، ایرانشهر، مهرستان، چابهار و نیکشهر نیز گزارش شده است.
دیانتی گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی امروز نیز انتظار بارش های پراکنده در برخی نواحی سیستان و بلوچستان وجود دارد اما به نظر می رسد بارش های امروز خفیف و پراکنده باشد.
وی از نفوذ جریانات سرد شمالی به سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: امروز برای شمال، نوار شرقی و نواحی غرب استان وزش باد شدید انتظار می رود که ضمن وقوع گرد و خاک در برخی مناطق، سبب کاهش شدید دما می شود.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.