سهیلا خسروی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 72 هزار و 580 نفر در این مدت به مراکز سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه که 56 هزار و 298 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی افزود: به طور میانگین پنج هزار و 600 واحد خون و فرآورده های خونی در ماه در میان بیماران سیستان و بلوچستان توزیع می شود.
مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روزانه حدود 380 تا 400 واحد خون و فرآورده های خونی در استان مورد نیاز است اظهار داشت: بیش از سه هزار و 100 بیمار تالاسمی، هزار بیمار دارای اختلال انعقاد خون ریزی دهنده، هزار بیمار دیالیزی و پیوندی، حوادث، سوانح و غیره در این استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.
وی بیان کرد: به دلیل کاهش اهدای خون در سیستان و بلوچستان این کمبود از طریق شبکه خون رسانی کشور و بیشتر از استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی، سمنان، یزد، کرمان و زنجان تامین می شود.
خسروی دارا بودن حداقل وزن 50 کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60 سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان ها چشم انتظار یاری مردم برای اهدای خون هستند و این درحالیست که فرآورده های خونی را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که بیش از60 درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می یابد.
از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.
9923**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.