مجتبی شجاعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با چهلمین بهار انقلاب اسلامی 85 طرح و پروژه عمرانی در بخش های کشاورزی، آموزشی، بهداشت، راهسازی، صنعتی خدماتی، محرومیت زدایی، برق و غیره با اعتباری افزون بر 91 میلیارد تومان در دلگان کلنگ زنی و یا افتتاح خواهد شد که از نظر تعداد و رقم اعتباری در چند سال اخیر از جایگاه ممتازی برخوردار است.‌
وی بیان کرد: طرح ملی و بزرگ مزرعه صنعتی پرورش شتر شیری و گوشتی با ظرفیت 6 هزار نفر توسط بخش خصوصی و از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی با اعتبار 900 میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.
فرماندار دلگان تصریح کرد: این مزرعه پرورش شتر تاثیر زیادی بر توسعه دامپروری در این شهرستان دارد.
وی بیان کرد: پل اسفند دلگان که مدت ها به دلیل عدم تخصیص بودجه تعطیل شده بود با هزینه کرد 65 میلیارد ریالی در ایام الله دهه فجر افتتاح خواهد شد.
شجاعی اظهار داشت: کلنگ زنی مجتمع بزرگ شبانه روزی هودیان با 35 میلیارد ریال اعتبار و افتتاح 6 مدرسه در روستاهای چاه علی، چاه عیسی، کهنک لدی، بهشت آباد، قاسم آباد و شمک زهی ها با اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون ریال را می توان از جمله طرح های دهه فجر در دلگان عنوان کرد.
وی بیان کرد: حدود 100 میلیارد ریال طرح کشاورزی شامل آبیاری تحت فشار در سطح 950 هکتار با 93 میلیارد ریال اعتبار، پنج کیلومتر جاده دسترسی به مزارع با اعتبار500 میلیون ریال، استخر ذخیره‌ آب با 355 میلیون ریال، ساخت کانال آبیاری با بیش از یک ‌میلیارد ریال اعتبار، مرمت و بازسازی قنوات با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، افتتاح جایگاه دام سبک‌ و کلنگ زنی جایگاه نیمه صنعتی دام از دیگر طرح های قابل افتتاح در دهه فجر در دلگان است.
فرماندار دلگان گفت: پایگاه هلال احمر جاده ای گزگر با پنج میلیارد ریال اعتبار ، ساخت اورژانس بیمارستانی دلگان با 40 میلیارد ریال اعتبار ، مرکز خدمات جامع سلامت چاه خدابخش با 20 میلیارد ریال اعتبار ، ساخت سه خانه بهداشت در حمیدآباد، اسفند و کلانظهور با حدود 10 میلیارد ریال اعتبار ، ساخت مجتمع رفاهی و خدماتی و پمب سی ان جی در مسیر ایرانشهر به دلگان با 60 میلیارد ریال اعتبار و ساخت سد چاه شورک با سه میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح های آماده کلنگ زنی در دهه فجر در این شهرستان است.
وی بیان کرد: در حوزه شهری به همت شهرداران گلمورتی و چگردک 10 طرح عمرانی شامل آسفالت و روشنایی معابر، کلنگ زنی ساختمان آتش نشانی و ساخت فلکه در ورودی های این شهرها همزمان با ایام الله دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می شوند.
شجاعی اظهار داشت: در حوزه برق نیز دهها طرح در بخش توسعه برق در دلگان به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: یکی از بهترین راه های انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب به نسل های سوم و چهارم انقلاب آنهم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بهره گیری از برنامه های فرهنگی و هنری است.
فرماندار دلگان با اشاره به برنامه های فرهنگی دهه فجرگفت: اجرای جشنواره ها و مسابقات ورزشی، سخنرانی در مجامع و نمازهای جمعه، مراسمات فرهنگی و برگزاری جشنواره های بومی و محلی از جمله برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
9941**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.