به گزارش ایرنا احمد علی موهبتی در مراسم ایجاد بخش مهرگان در سراوان اظهار داشت: مهمترین نگاه به این شهرستان توجه به مردمان دوسوی مرز در منطقه بوده است.
وی با بیان اینکه دولت باید نگاه مهربانانه ای به مردم بخش جدید التاسیس مهرگان داشته باشد، افزود: این بخش پیشانی و نخستین مطلع ایران در شرق کشور است چرا که خورشید از این منطقه طلوع می کند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای توسعه این بخش نگاه صاحبان سرمایه و فکر می تواند تاثیر گذار باشد.
وی با اشاره به اینکه اسفندک باید شتابان مسیر توسعه را طی کند، تصریح کرد: اگر بناست که این بخش جدید رشد و توسعه پیدا کند باید ملجا و پناهگاه روستاهای اطراف خود باشد.
موهبتی افزود: مردمان این منطقه با برقراری امنیت باید بتوانند سرمایه گذاران را جذب و با رشد و توسعه بخش مهرگان توان خود را به اجرا بگذارند.
وی خاطر نشان کرد: باید در طرح هادی اسفندک برای تبدیل شدن به شهر بازنگری صورت گیرد و نقشه راه برای توسعه در تمامی زمینه های بهداشتی، آموزشی و اقتصادی فراهم شود.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بخش مهرگان یکی از استراتژیکی ترین بخش ها در این استان و کشور است که یکی از مهمترین و پرهزینه ترین پروژه های استان مانند سد ماشکید سفلی در این بخش در حال اجراست.
وی گفت: همزمان با اجرا و ساخت سد ماشکید اجرای شبکه و زیرساختها برای آبرسانی به روستاهای پایین دست این سد نیز از محل صندوق توسعه ملی اجرایی خواهد شد تا به حوضچه تبخیر تبدیل نشود.
موهبتی افزود: علاوه بر بازارچه مرزی کوهک مجوز یک بازارچه دیگر گرفته شده است تا مردم بتوانند از این طریق معیشت خود را تامین و اقدام به تجارت به آن سوی مرز کنند.
وی ادامه داد: وظیفه ماست تا شرایط را برای استقرار دستگاهای اجرایی در این بخش جدید التاسیس فراهم کنیم.
فرماندار سراوان نیز در این مراسم گفت: از مولفه های توسعه در هر منطقه نقش مرمان و همراهی آنان با ارکان نظام است.
درویش نارویی افزود: حضور بی بدیل و مشارکت مردم بخش جدید مهرگان ملموس و محسوس است و نقش مردمان یکی از اثر گذارترین مولفه ها برای تبدیل دهستان کوهک و اسفندک به بخش مهرگان بوده است.
وی تصریح کرد: با وجود بستر نا امنی، سراوان بهترین موقعیت و جایگاه را در حوزه امنیت داشته است.
فرماندار سراوان اظهار داشت :مردم این شهرستان با وجود مشکلات و محرومیت ها ارتباط تنگاتنگ و خوبی با ارکان نظام داشته اند.
وی افزود: ایجاد بخش مهرگان اقدام موثری است که با خود پیشرفت و آبادانی را به همراه خواهد داشت و این موضوع توجه همه مسولان را می طلبد.
نارویی گفت: بهترین مزیتی که می تواند معاش مردم را تامین کند توجه و نگاه ویژه به مزیت مرز است.
به گزارش ایرنا محمد یاسین پسکوهی بخشدار بم پشت با حفظ سمت به عنوان سرپرست بخشداری مهرگان انتخاب شد.
شهرستان سراوان با دارا بودن چهار بخش مرکزی، بم پشت، جالق و بخش جدید مهرگان در 347 کیلومتری زاهدان جنوب شرق سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7336**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.