به گزارش ایرنا محمدامیر براهویی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: زاهدان به عنوان کلانشهر همواره مورد توجه افراد مختلف از اقصی نقاط سیستان و بلوچستان برای مهاجرت به این شهر بوده است.
وی ادامه داد: رشد جمعیت، خشکسالی، نبود شغل و کمبود امکانات از جمله عوامل مهم در سوق دادن افراد برای مهاجرت به زاهدان است.
معاون خدمات امور شهری شهرداری زاهدان گفت: مهاجرت به این شهر باعث ایجاد بسیاری از مشکلات شهری بویژه در مبحث ایجاد اشتغال کاذب و حاشیه نشینی شده است.
وی تصریح کرد: رسانه ها به عنوان عنصر مهم فرهنگی و کمک کننده شهرداری نقش مهمی در آگاه بخشی جامعه دارند.
براهویی در رابطه با خدمات شهرداری به مردم زاهدان افزود: بیش از 300 میلیارد ریال در سال فقط در حوزه دفع زباله و رفت و روب شهری هزینه می شود.
وی اظهار داشت: 900 نفر نیرو به همراه 99 ماشین در 9 حوزه خدمات شهری مشغول جمع آوری زباله و رفت و روب شهر زاهدان مشغول به فعالیت هستند.
معاون خدمات امور شهری شهرداری زاهدان گفت: یکی از اهداف مهم سازمان خدمات شهری مکانیزه شدن خدمات است که هم اینک در حال انجام این کار هستیم.
وی ادامه داد: در تمام مراکز شهر زاهدان کار جمع آوری زباله به قوت در حال انجام بوده و مناطقی که مدت ها قبل در مورد جمع آوری زباله مشکل داشتند این مشکل هم اینک رفع شده است.
براهویی تصریح کرد: بیش از 2 هزار مخزن زباله برای نصب در مناطق مختلف زاهدان خریداری شده که تعدادی از آنها نصب و تعدادی دیگر نیز تا پایان سالجاری نصب خواهند شد.
وی اظهار داشت: تفکیک زباله از مبدا یکی از برنامه های مهم شهرداری بوده که کارهای اولیه آن صورت گرفته و در برخی از مناطق به صورت پایلوت عملیاتی شده است.
معاون خدمات امور شهری شهرداری زاهدان تصریح کرد: فرهنگ سازی و آموزش همگانی نقش مهمی در نتیجه بخش بودن تفکیک زباله از مبدا را ایفا می کند.
وی به جمع آوری نخاله های ساختمانی به صورت مکانیزه اشاره کرد و افزود: این طرح نیز هم اینک در سطح شهر زاهدان در حال اجراست.
براهویی در رابطه با بهبود فضای سبز در سطح شهر زاهدان گفت: تامین آب برای فضای سبز یکی از مشکلات شهرداری محسوب می شود که استفاده از پس آب شهری برای این امر مورد توجه است.
وی ادامه داد: در رابطه با کشت درختان مثمر و سازگار با محیط و همچنین نگهداری از آنها اقداماتی در حال انجام است.
معاون خدمات امور شهری شهردای زاهدان مشارکت عموم مردم در حوزه فضای سبز را مهم عنوان کرد و گفت: شهرداری از مشارکت مردم در رابطه با ایجاد فضای سبز استقبال کرده و برای این امر مشوق های تشویقی نیز در نظر گرفته است.
وی بیان کرد: بیش از هفت هزار اصله درخت با استفاده از پس آب شهری و سیستم های نوین آبیاری در ورودی شهر زاهدان کاشته شده است.
براهویی تصریح کرد: طرح های بسیاری در زمینه بهسازی پارک ها و ایجاد فضای سبز شهری بویژه در مناطق ورودی در برنامه داریم که برخی عملیاتی و برخی دیگر نیز به زودی عملیاتی خواهند شد.
وی افزود: سال آینده سه موضوع مهم فضای سبز و آبیاری به روش نوین، توسعه سرویس های بهداشتی در مراکز شهری و توجه به منطقه چهار راه رسولی به عنوان مرکز تجارت شهر زاهدان در برنامه خدمات شهری شهرداری است.
معاون خدمات امور شهری شهردای زاهدان در رابطه با ساماندهی مشاغل شهری و سد معبر اظهار داشت: در حوزه ساماندهی مشاغل شهری و جلوگیری از سد معبر کارهای خوبی از جمله ایجاد بازارچه ها و ایستگاهای مرتبط انجام شده که بزودی این معظل شهری نیز بر طرف خواهد شد.
وی در رابطه با آموزش مهارت های آتش نشانی گفت: بیش از 25 هزار ساعت نفر آموزش مهارت آتش نشانی به کارکنان این سازمان ارئه شده است.
براهویی ادامه داد: در همین رابطه به بیش از چهار هزار و 500 نفر آموزش رایگان آتش نشانی ارائه شده است. 9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.