به گزارش ایرنا، نظام اسلامی ایران در چهل سال عمر با برکت خود همیشه با حوادث گوناگون طراحی شده از سوی دشمنان رو به رو بوده زیرا بدخواهان و معاندان نظام توسعه و پیشرفت کشور به ویژه مناطق راهبردی نظیر چابهار را تحمل نکرده و به بهانه های مختلف در صدد جلوگیری از این پیشرفت ها بوده اند.
بندر چابهار از دوران جنگ تحمیلی نقش بسیار مهمی برای کشور بویژه در زمینه ورود کالاهای اساسی داشته است و اکنون نیز که فاز نخست طرح توسعه بندر شهیدبهشتی تکمیل و توسط ریاست جمهوری به بهره برداری رسیده است توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی به آن معطوف شده است.
این توسعه و پیشرفت ها دشمنان را به خشم آورده و تلاش و توطئه های زیادی را برای جلوگیری از آن طراحی و بوسیله نوکران و مزدوران حلقه به گوش خود اجرا کرده اند بطوریکه در سال 1389 حادثه خونین تاسوعای حسینی را بوجود آورند و در سالهای اخیر نیز 2 انفجار را طراحی کرده اند که در یک مورد آن یکی از سربازان گمنام و در حادثه 15 آذر 2مامور انتظامی به شهادت رسیدند.
قشرهای مختلف به ویژه روحانیان و بزرگان و سران طوایف اهل سنت ایران و به ویژه سیستان وبلوچستان همیشه حوادث تروریستی و ایجاد هرگونه ناامنی را محکوم کرده اند.
سرکردگان گروهک های تروریستی و مجریان دستورات اربابانشان با ادعای دفاع از حقوق بلوچ و اهل سنت تعدادی از جوانان را فریب داده و برای انجام نقشه های جنایتکارانه خود از آنان سوء استفاده می کنند این در حالیست که در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان فرمانداران، مدیران کل و روسای ادارات و پست های مختلف اداری را نیروهای اهل سنت و بلوچ تشکیل می دهند.
از طرفی محکوم کردن این قبیل جنایات از سوی علما، ریش سفیدان، بزرگان و سران طوایف و قبایل استان و قشرهای مختلف سنی و شیعه نشان از انزجار مردم این استان از گروهک های تروریستی و اعمال جنایتکارانه آنان است.
اهل سنت ایران دلسوز نظام هستند و تاکنون شهدای زیادی را تقدیم اسلام و نظام اسلامی کرده اند و در حوادث تروریستی انجام شده از سوی همین گروهکهای مدعی دفاع از حقوق اهل سنت و بلوچ تعداد زیادی از مردم اهل سنت به شهادت رسیده اند.
ریخته شدن خون دو جوان شیعه و سنی برای هدفی مقدس به نام دفاع از وطن حماسه ای بود که از دل حادثه ای ناجوانمردانه در چابهار سربرآورد.
حماسه ای که بار دیگر به جهانیان نشان داد گذشتن از جان در راه وطن در ایران اسلامی شیعه و سنی نمی شناسد و حتی یک سرباز در مصاف با دشمنان این مرز و بوم سرداری شجاع است.

امام جمعه اهل سنت چابهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ناامنی از هر جهت محکوم است و دشمنان اسلام و نظام اسلامی همیشه در پی ضربه زدن به ایران اسلامی هستند.
مولوی عبدالرحمن ملازهی افزود: چابهار بهترین نقطه برای توسعه، آبادانی، اشتغال و نقطه امید اقتصادی مردم محروم سیستان و بلوچستان است و دشمنان نیز به همین خاطر این منطقه را هدف ناامنی قرار داده اند.

امام جمعه چابهار نیز با محکوم کردن این حادثه تروریستی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دشمنان همیشه با کشتن افراد بی گناه می خواهند اقتدار خود را نشان دهند که سخت در اشتباه هستند.
حجت الاسلام سید محمد موسوی افزود: مردم چابهار چند سال پیش نیز شاهد حادثه تروریستی تاسوعای حسینی بودند و اکنون نیز این حادثه رخ داد و تجربه ثابت کرده که هدف تروریستها ضربه زدن به مردم و انسجام آنان و جلوگیری از پیشرفت و توسعه منطقه است.
وی گفت: طراحی این ناامنی در اتاق های فکر دشمن انجام می شود و به جز این حرکات بی شرمانه از راه دیگر نمی توانند به این کشور و ملت ضربه بزنند.
به گزارش ایرنا، حمله تروریستی صبح پنجشنبه 15 آذر در مقابل درب دژبانی فرماندهی انتظامی چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان که 43 زخمی و 2 شهید به همراه داشت، از آنجایی حائز اهمیت است که شهید داریوش رنجبر از کادر انتظامی و سرباز وظیفه شهید ناصر درزاده با نثار جان خود مانع ورود خودروی حامل موادمنفجره تروریستها شدند.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.