عبدالباسط پاکزاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود 30 میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری خاش تخصیص داده شده و از 15 میلیارد تومان اعتبارات استانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان حدود سه میلیارد ریال دیگر در این شهرستان پروژه آبخیزداری اجرا خواهد شد.
وی افزود: پروژه بزرگ پخش سیلاب چاه احمد با هزار هکتار وسعت و حجم ذخیره آب به مقدار 350 هزار متر مکعب فقط در یک بند از 6 بند بوده که برای اجرای آن افزون بر 27 میلیارد ریال هزینه می شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: پروژه پخش سیلاب چاه احمد در گستره وسیع 105 هزار هکتاری واقع شده و برای تکمیل آن نیز افزون بر 300 میلیارد ریال نیاز است که در فازهای مختلف می توان در آن پروژه اجرا کرد.
وی تصریح کرد: هم اینک 18 کارگاه بزرگ عمرانی در مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان در حال خدمت رسانی به مردم هستند.
فرماندار خاش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تخصیص صددرصدی اعتبارات در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان کاری ارزشمند و قابل تقدیر است.
حمید الدین یوسفی اظهار داشت: فرمانداری نیز به سهم خود در کنار منابع طبیعی 9 پروژه آبخیزداری را شروع و یا به اجرا رسانده است.
وی بیان کرد: بسیار خوشحال هستیم با اجرای طرح های آبخیزداری به حفظ پوشش گیاهی، تغذیه آب سفره های زیرزمینی، ایجاد اشتغال محلی، مدیریت منابع آب، ذخیره سازی و جمع آوری آبهای روان در شرایط خشکسالی ها کمک می شود.
فرماندار خاش گفت: پیشگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهر و کمک به توسعه و آبادانی مناطق روستایی از اولویت های مهم مسئولان دولتی است.
وی بیان کرد: در مبحث اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری توانسته ایم افزون بر 140 پروژه با اعتبار بالای 14میلیارد ریال را اجرا کنیم.
به گزارش ایرنا خاش از توابع سیستان و بلوچستان 185 کیلومتری زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.