به گزارش ایرنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی روز یکشنبه در نشست راه اندازی بنیاد صیانت از نهاد خانواده در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید تمام خانواده های آسیب پذیر در سطح جامعه شناسایی شده و از طریق هم اندیشی و گفتمان سازنده مشکلاتشان برطرف شود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: افرادی که قرار است در این بنیاد فعالیت کنند باید مسئولیت پذیر باشند و آستین همت را برای به ثمر نشستن این کار خداپسندانه بالا بزنند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: بررسی و حل مشکلات خانواده ها از طریق گفتمان از اولویت های اصلی این حوزه باید باشد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این نشست گفت: قبل از اجرای میدانی طرح داشتن یک اتاق فکر مناسب در این رابطه بسیار مهم و تاثیر گذار است.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: در بیان اهمیت آسیب شناسی خانواده باید متذکر شد که ریشه اکثر ناهنجاری های رفتاری و اخلاقی متاثر از خانواده است.
وی اظهار داشت: هدف از آسیب شناسی خانواده از سویی شناخت علل و عواملی که موجب شکل گیری مشکلات خانوادگی می شود و از سوی دیگر ارائه روش های مناسب برای پیشگیری از آن است.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: بنیاد صیانت از نهاد خانواده ماهیتی غیر سیاسی و غیر انتفاعی دارد که در چهارچوب اساسنامه این بنیاد انجام وظیفه می کند.
وی ادامه داد: بنیاد صیانت از نهاد خانواده به عنوان عاملی پیشگیری کننده در وقوع جرم برای توجه بیشتر به نهاد خانواده راه اندازی شده است.
در پایان جلسه نیز اعضای هیات موسس در خصوص انتخاب اعضای این بنیاد به بحث و تبادل نظر پرداختند.
9914 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.