فرشید میربلوچزهی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آب منطقه ای از هرگونه طرحی برای برداشت آب و شیرین سازی آب دریا استقبال می کند تا دامنه خسارت های خشکسالی در جنوب سیستان و بلوچستان کمتر شود.
وی بیان کرد: شیرین سازی آب دریا بصورت پایدار و مطمئن است و هر بخشی که نیاز داشته باشد مجوز لازم برای برداشت آب از دریا را در اسرع وقت صادر می کنیم.
مدیر منابع امور آب چابهار افزود: آب دریای عمان پس از شیرین سازی علاوه بر آشامیدن مردم شهر و روستاها، در زمینه کشاورزی و صنعت جوابگو است و در صورت استفاده از این ظرفیت هزاران شغل ایجاد و موجب توسعه می شود.
وی ادامه داد: شهرستان چابهار به سبب همجواری با آب های اقیانوس هند نباید مشکل آب داشته باشد در حالی که بعد از گذشت سالها طبق آمار آب وفاضلاب روستایی 406 روستا با 45 تانکر آبرسانی سیار می شوند.
میربلوچزهی گفت: هم اینک سد زیردان با کمتر از 42 میلیون مترمکعب و سد پیشین سرباز با 20 میلیون مترمکعب ذخیره در بدترین شرایط آبی هستند و در طول 50 سال اخیر هیچگاه بارندگی ها نتوانسته نیاز آبی آشامیدنی، صنعت و کشاورزی را تامین کند.
مدیر منابع امور آب چابهار افزود: هیچ چاره ای جز شیرین سازی آب دریا وجود ندارد و باید مسئولان به این سمت حرکت کنند و برای تامین آب روستاها و شهر تضمین خرید را به سرمایه گذاران بخش خصوصی بدهند تا ورود جدی داشته باشند.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.