به گزارش ایرنا محمدرضا سالاری فنودی روز دوشنبه در نخستین نشست هماهنگی و اجرای طرح توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی چابهار اظهار داشت: هواشناسی و جهاد کشاورزی ماموریتی جدید در تأمین امنیت تولید غذا از گزند پدیده های مخرب جوی دارند که نیازمند همکاری بیش از پیش است.
وی ادامه داد: توسعه هواشناسی کاربردی یا «تهک» از خدمات حاکمیتی سازمان هواشناسی است که با برقراری ارتباط مستقیم با فعلان بخش های مختلفی نظیر کشاورزی، دریایی، حمل و نقل وغیره تلاش می کند ضمن تأمین امنیت جانی و مالی فعالان از گزند پدیده های مخرب جوی، بهره وری در بخش های مختلف را افزایش دهد.
رئیس اداره هواشناسی چابهار بر ضرورت نام نویسی کاربران بخش کشاورزی شهرستان در سامانه تهک سازمان هواشناسی تأکید کرد و گفت: پس از نام نویسی توصیه های کاربردی هواشناسی بر اساس نوع فعالیت افراد، به صورت پیامک یا ایمیل برای آنان ارسال می شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی چابهار نیز در این نشست با استقبال از اجرای طرح تهک اظهار داشت: بیش از 10 هزار کشاورز در این شهرستان فعالیت می کنند که فهرست اسامی آنها برای نام نویسی در سامانه یاد شده در اختیار هواشناسی قرار می گیرد.
نورالدین میرلاشاری با اشاره بر اهمیت داده های هواشناسی در بخش کشاورزی افزود: بیشترین فعالیت های گلخانه ای کشاورزان چابهار در دهستان پیرسهراب قرار دارد که برای توسعه و افزایش بهره وری در تولید در این منطقه نیازمند تأسیس ایستگاه هواشناسی هستیم.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به واسطه قرار داشتن در کمربند خشک زمین با پدیده های هواشناسی مخربی نظیر طوفان های گردوغباری، بادهای شدید، خشکسالی و غیره دست به گریبان است که همواره مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد می کند.
برای مثال در 48 ساعت گذشته توفانی با سرعت 112 کیلومتر بر ساعت زابل در شمال سیستان و بلوچستان را درنوردید و سبب شد تا دید افقی و کیفیت هوای این شهر به 42 برابر حد مجاز کاهش یابد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.