دکتر سید محمد هاشمی شهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان همزمان با اربعین با توجه به ورود تعداد زیادی از زائران پاکستانی به استان خدمات رسانی مطلوب به این زائران را در دستور کار قرار داده اند.
وی افزود: در این راستا انجام فعالیت های مستمر بهداشتی، خدمات ویزیت سرپایی، تزریقات، پانسمان، دندانپزشکی، مامائی و داروخانه در پایگاه سلامت واقع در پایانه مرزی میرجاوه ارائه می شود و چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه داروخانه سیار نیز در این محل مستقر شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از اول مهرماه همزمان با محرم تاکنون بیش از 60 هزار نفر زائر پاکستانی در پایانه مرزی میرجاوه و زائرسرای امام رضا(ع) خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: همچنین تاکنون 35 نفر از زائران اربعین حسینی در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بستری شده اند که 10 نفر از این عزیزان در سانحه تصادف در خاک پاکستان دچار مجروحیت شده بودند.
هاشمی شهری خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را افتخار و سعادتی بزرگ عنوان کرد و افزود: تا ورود آخرین نفر از زائرانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را داشته باشند و تا زمان برگشت آنان به کشورشان تیم های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مرز میرجاوه حضور دارند.
وی افزود: استفاده از ظرفیت داوطلبان برای ارائه خدمات آموزشی، مراقبتی و بهداشتی و کمک گرفتن از خود زوار در قالب داوطلب سلامت از ابتکارات ارزشمندی است که توسط همکاران حوزه بهداشت انجام شده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نداشته باشند.
زوار پاکستان از مرز میرجاوه واقع در 75 کیلومتری شرق زاهدان وارد استان سیستان و بلوچستان می شوند.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر با کشور پاکستان و 300 کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.