به گزارش ایرنا ار پایگاه خبری پلیس سردار محمد قنبری روز سه شنبه در تشریح عملیات 48 ساعته تکاوران پلیس اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر نیکشهر با گسترش چتر اطلاعاتی از فعالیت یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر که با استفاده از خودروهای تیزرو قصد جابه جایی محموله سنگین مواد افیونی از مناطق مرزی به عمق کشور را داشتند، مطلع شدند.
وی افزود: تیم های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر نیکشهر پس از یک سری تحقیقات گسترده پلیسی با رصد مداوم تحرکات اعضای این باند حرفه ای قاچاق، آنان را در حال جابجایی محموله مواد مخدر در یکی از محورهای مواصلاتی کوهستانی این شهرستان شناسایی و با آنان درگیر شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این عملیات شبانه که با آتش پرحجم جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر همراه بود، سه تن از اعضای این باند دستگیر و در پاکسازی منطقه 2 تن و 91کیلو و 779 گرم تریاک، 9 کیلو و 200 گرم حشیش، هفت کیلوگرم هروئین و 15 کیلوگرم سایر مواد مخدر کشف شد.
وی با اشاره به کشف 2 دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت از اعضای این باند افزود: با توجه به متواری شدن دیگر اعضای این باند حرفه ای طرح مهار با هدایت پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان و همکاری تیم هایی از ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر، قصرقند و خاش به اجرا درآمد.
سردار قنبری ادامه داد: پس از 24 ساعت از نخستین مرحله این عملیات، سرانجام دیگر اعضای این باند که با 2 دستگاه خودرو تویوتا در محورهای فرعی به دنبال فرصتی برای فرار بودند در کمین تکاوران پلیس گرفتار شدند.
وی تصریح کرد: در این عملیات نفس گیر که با پشتیبانی هوایی از طریق بالگردهای هواناجا ماموران انتظامی ضمن دستگیری سه سوداگر مرگ در بازرسی از 2 خودرو آنان یک تن و 744 کیلو و 100گرم تریاک و 20کیلو و 600 گرم حشیش کشف کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با تقدیر از این عملیات موفق ماموران انتظامی شهرستان نیکشهر، ایرانشهر، قصرقند، خاش در دستگیری اعضای این باند حرفه ای قاچاق اظهار داشت: فرماندهی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و حضور محسوس و نامحسوس در تمام نقاط این استان پهناور اجازه جولان به قانون شکنان و سوداگران مرگ را نمی دهد.
به گزارش ایرنا نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.
نیکشهر در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.