مجید نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از برنامه‌‌های این نهاد کمک به خرید و ساخت مسکن برای مددجویان، تعمیر، تکمیل و بازسازی منازل مددجویی، تامین مسکن طرح بازگشت به روستا و بازسازی سرویس های بهداشتی است، اظهار داشت: همچنین 474 واحد مسکن مددجویی در حال ساخت و بهسازی است.
وی گفت: در این مدت 77 واحد مسکونی در مناطق غیرمحروم و 57 واحد در مناطق محروم سیستان و بلوچستان با اعتبار هر واحد 300 میلیون ریال با کمک مددجو، وام صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و اعتبارات عمرانی این نهاد تعمیر و بازسازی شده است.
مدیر مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: اولویت ساخت مسکن مددجویان پس از بررسی استحقاق افراد واجد شرایط توسط حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد، «افراد فاقد استطاعت مالی برای تامین سهم آورده فاقد حامی، خانوارهای عائله مند و پرجمعیت است».
نجفی خرید و ساخت 192 واحد مسکن شهری، 921 مورد تعمیرات، 350 مورد بهسازی مسکن روستایی، 148 مورد تکمیل خانه های نیمه تمام شهری مددجویان، 56 مورد تکمیل خانه های نیمه تمام مددجویان مناطق روستایی و 2 مورد ساخت مسکن برای مددجویانی که از شهر به روستا مهاجرت کردند را از اقدامات سال گذشته این نهاد در استان ذکر کرد.
وی گفت: خیران می توانند علاوه بر حضور در پایگاه‌ های ثابت کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان کمک ‌های نقدی خود را به شماره‌ حساب 0107073434006 واریز یا از طریق سامانه پیامکی #3*5*054*8877* اقدام کنند.
به گزارش ایرنا هم اینک 108 هزار خانوار با جمعیت بیش از 270 هزار نفر تحت حمایت و از خدمات این نهاد در سیستان و بلوچستان بهره‌ مند هستند.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.