علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بر اثر شدت وزش باد و گرد و خاک دید افقی در محل ایستگاه هواشناسی زهک به 300 متر کاهش یافت.
وی ادامه داد: در زابل نیز سرعت وزش باد به بیش از 100 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را به 900 متر کاهش داد به طوری که غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به بیش از 2500 میکروگرم بر متر مکعب معادل 16 برابر حد مجاز رسید.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: افزایش غلظت غبار و کاهش شدید دید افقی در برخی نواحی شمال این استان بویژه شهرستان زهک، هیرمند و زابل سبب بروز اختلال در ترددهای جاده ای شده است.
وی افزود: مردم نصرت آباد نیز در شبانه روز گذشته شاهد وزش باد شدید و گرد و خاک بودند و دید افقی در این شهر به 4000 متر کاهش یافت.
ملاشاهی با بیان اینکه همچنان وزش بادهای 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد، گفت: با تداوم شیب فشاری در منطقه شرق کشور، تا اواسط روز یکشنبه وزش باد شدید و گرد و خاک در نقاط مستعد توفان ادامه دارد به طوری که اواخر وقت هر روز و صبح ها شدت وزش باد بیشتر می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.